اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی با اشاره به صدای خطر موج کرونا گفت: باید تیم واکنش سریع در سطح بیمارستانها با اعضای مشخص و تیم تنفسی مورد انتظار تشکیل شود.

دکتر محمدامین ولی زاد در جلسه وبیناری ستاد قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت بیماری اظهار کرد: دستورالعمل های ارسالی از وزارت بهداشت بطور دقیق مرور و توسط کلیه مدیران اجرایی  می شود.

رئیس ستاد قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید- ۱۹  افزود: مراجعین سرپایی نسبت به هفته قبل ۳ تا ۴ برابر و تعداد افراد بستری ۵۰-۶۰ درصد افزایش یافته است.

او در ادامه با تاکید بر لزوم آمادگی دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد: صدای خطر موج شنیده می شود و آمادگی در حد موج پنجم باید در کلیه واحدها ایجاد شود و تشکیل تیم واکنش سریع در سطح بیمارستانها با اعضای مشخص و تیم تنفسی مورد انتظار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی به رعایت پروتکل های درمانی تاکید کرد و گفت: بازآموزی ها برای پزشکان و توجیه آنها برای رعایت پروتکل درمانی کمک کننده و الزامی است و باید کلینیک سرپایی درمان برای کاهش حجم بیماران بستری نیز راه اندازی شود.

مقام عالی سلامت استان به ظرفیت نظام پزشکی برای نظارت بر حجم مراجعات در مطبها و نوبت دهی به بیماران برای جلوگیری از سرایت بیماری کرونا اشاره کرد.

 در ادامه دکتر سید جلیل موسوی دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید- ۱۹ به بیان چالشهای حوزه درمان پرداخت و گفت: کمیته یا تیم اقدام با اختیارات لازم و کافی که در شرایط بحران در بستری، ترخیص ، جابجایی و درمان بیماران مداخله کند تشکیل شود.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید- ۱۹ ادامه داد: استفاده کادر آموزش دیده مجرب در اورژانسها ،نظارت مستمر و اصولی و مداخلات به موقع ضروری است.

دکتر ابوالفتح لامعی متخصص عفونی و استاد مدیریت جامع کیفیت که بصورت وبیناری میهمان ویژه این وبینار بود ضمن ابراز امیدواری از برگزاری این جلسات در نظم دهی مدیریت بیماری کرونا گفت: یکی از مهمترین وظایف ستاد کرونا ، اعلام وضعیت موجود می باشد که بر اساس حجم مشکلات اقدام و مدیریت صورت گیرد.

او افزود: برای مقابله با موج جدید و پیروزی در آن لازم است از تجربیات موجهای قبلی استفاده نماییم و این مستلزم ثبت موفقیتهای موج قبلی می باشد و درس گرفتن از آموخته ها که باعث بهبود روشها می شود.

 دکتر ابوالفتح لامعی در پایان اضافه کرد: پیشنهادات دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید- ۱۹ در قالب برنامه اجرایی نوشته و اقدام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست