اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : وزارت کشور بعد از بیانیه ای که روز گذشته صادر کرد امروز هم در بیانیه دومی به برخی جزییات از مسمومیت های رخ داده در مدارس در هفته های اخیر اشاره کرده است.

در این بیانیه آمده است: بنا بر گزارش‌های واصله تاکنون در ۲۵۰ کلاس از مدارس سراسر کشور، تعداد محدودی از دانش آموزان ابراز احساس عوارض و ناراحتی کرده‌اند.

خوشبختانه تا این لحظه وجود مواد سمی و خطرناک در هیچ‌یک از دانش‌آموزان مراجعه‌کننده به مراکز درمانی یافت نشده است.

در آزمایش‌های انجام شده درکمتر از پنج درصد مراجعین مواد محرکی یافت شده که منجر به بدحالی دانش‌آموزان و بروز علائمی شده است که خوشبختانه هیچ‌کدام منجر به مخاطرات و عوارض پایدار برای فرزندان‌مان نشده است، این می تواند یک اقدام عامدانه و جنایتکارانه باشد و تحقیقات در این زمینه توسط دستگاه های اطلاعاتی و انتظامی ادامه دارد.

بیش از ۹۰ درصد ابراز ناراحتی دانش‌آموزان ناشی از اضطراب و نگرانی‌های ایجاد شده در فضای کلاس و مدرسه بوده است.

برابر بررسی های به عمل آمده بخشی از مواردی که منجر به ایجاد التهاب در برخی از مدارس شده است، ناشی از اقدامات ماجراجویانه است که مسئله مورد رسیدگی قرار گرفته است.

تعدادی از عناصر مخل روان و سلامت جامعه، که با نشر اکاذیب و تشویش اذهان در کنار هیاهوی کور بیگانگان در ایجاد جو ملتهب و اضطراب تلاش داشته‌اند، توسط مراجع قضایی تحت پیگرد قرار گرفته‌اند که رسیدگی فوری و قاطع مورد انتظار است از اولیاء و والدین  دانش‌آموزان در سراسر کشور خواهشمند است با رفع نگرانی از این عزیزان، در صورت مشاهده هرگونه عوامل برهم‌زننده آرامش و سلامت دانش‌آموزان موارد را به سرعت به دستگا‌ه‌های مسوول گزارش کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهاباد گفت: تعدادی از دانش آموزان یک مدرسه دخترانه در شهر گوگ تپه، از توابع شهرستان مهاباد ساعتی پیش بدحال و به بیمارستان امام خمینی مهاباد منتقل شدند.

سید اسعد رسولی، در این باره به صداو سیمای مهاباد اظهار کرد: در پی بدحال شدن تعدادی از دانش‌آموزان و آموزگاران مدرسه دخترانه صبا (متوسطه اول) شهر گوگ‌تپه بلافاصله افراد بدحال، به بیمارستان امام خمینی مهاباد اعزام شده و پس از معاینه و اقدامات اولیه درمانی حال عمومی تمام دانش‌آموزان و آموزگاران خوب است و جای نگرانی نیست.

گفته می شود؛ حدود ١۵ تا ٢٠ دانش آموز یک مدرسه دخترانه در شهر گوگ تپه شهرستان مهاباد به دلایلی نامشخص ساعتی پیش دچار مسمومیت و بدحالی شده و به بیمارستان امام خمینی مهاباد انتقال یافتند.

برخی از منابع خبری هم از مسمومیت ۵٠ تن خبر داده اند اما مسئولان تا این لحظه از ارائه آمار دقیق افراد بدحال خودداری کرده‌اند.

دانش آموزان از ناحیه چشم و تنفسی دچار مشکل شده اند و این مورد نیز همانند سایر موارد مسمومیت در مدارس استان آذربایجان غربی دارای منشاء نامشخص اعلام شده است.

دیروز همچنین در چالدران، ماکو، سلماس ، نقده و تکاب تعدادی از دانش آموزان به دلایل نامعلوم بدحال شده و به مراکز درمانی منتقل شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست