اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز / عبدالسلام معروفی : اخیرا صورت رای و یا اینکه وایت بردی تحت عنوان جدول امتیازات مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی در خصوص گزینه های مورد بحث و معرفی شده استاندار آینده در فضای مجازی پخش شد که انتقادات زیادی را در پی داشت.

در این وایت برد جدول امتیازات که به اذعان بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران امر نمی بایست منتشر می شد وکلای مردم در خانه ملت امتیازاتی را به گزینه های نهایی از بین ٢۶ نفر به ۵ نفر و برخی از افراد داده اند که جای تاسف ، تامل و البته تحلیل دارد.

بر اساس این وایت برد ؛ نمایندگان مردم به برخی از گزینه های معرفی شده از ٨۴ تا ١٢۵ امتیاز داده اند و این در حالی است امتیازی که بنام سرداران ثبت شده فراتر از ۴٠ نبوده است!

فارغ از اشاره و جایگاه افراد معرفی شده به نظر می رسد این شیوه امتیازدهی نه بار علمی دارد و نه بر اساس شاخصه های پیش رو مشخص و تبیین شده و به نظر می رسد این نحوه امتیازدهی بیشتر بخاطر وابستگی های سیاسی، دوستی ها و ارتباطات بوده است

سردارانی همچون شهسواری ، کرمی و… که همه عمر، عزت و آبروی خود را برای حفظ امنیت و چه بسا آرامش و آسایش مردمان این سرزمین و منطقه هزینه کرده و بیش از سال ها در این حوزه خدمت و فعالیت نموده و همیشه خود را خادم و سرباز نظام و مردم دانسته اند ولی با کمال تعجب وکلای مردم امتیازی کمتر از ۴٠ برای آنها ثبت کرده و برعکس برای بقیه گزینه ها میانگین ٨٠ تا ١٢۵ امتیاز داده اند.

بدون شک هر شخصی حق دارد چه کسی را و برای کجا معرفی و یا انتخاب نموده و امتیاز را بر اساس چه شاخصی به افراد بدهد اما وقتی صحبت از جایگاه نماینده و وکیل مردم می شود شهروندانش حق دارند در جریان معیار و چگونگی انتخاب قرار گیرند و وکلا هم اصولی ست جزئیات آن را در اختیار مردم قرار دهند.

دو نکته مهم در این یادداشت دیده می شود که به صورت تفصیلی در بالا به آنها اشاره شد و آن چگونگی امتیاز و بررسی شاخصه های انتخاب استاندار آینده آذربایجان غربی از سوی مجمع نمایندگان بود که انتظار می رود وکلای مردم آن را شفاف سازی کنند.

نکته مهم دیگر این یادداشت طرح و به رای گذاشتن نام افراد و امتیازدهی بدون هماهنگی با آنهاست و حتی بعد از این پروسه اطلاع رسانی شده و از همه مهم تر افرادی مطرح شده اند که سال های سال یکی از اعضای شورای تامین و تاثیرگذار استانی و البته قابل قبول و مورد اطمینان و تایید مردم می باشند که دارای شرایط خاص جغرافیایی ، فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی ست.

ناگفته نماند سید سلمان ذاکر رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی در نشست اخیرش با رسانه ها اعلام کرده ؛ رسیدن نام اشخاص به جمع چند نفره و لیست نهایی و حتی مورد امتیازدهی نمایندگان افتخار بزرگی ست ؛ اما جناب ذاکر طرح نام افراد بدون هماهنگی و حتی امتیازدهی در هیچ کتاب و علم مدیریتی جای ندارد و اینکه طرح نام سرداران نظام که کم از جایگاه استانداری نیست برای آنهای که خود را سرباز و خادم مردم می دانند افتخار محسوب نمی شود و نباید با طرح اینگونه مسائل به جایگاه و شخصیت افراد بازی کرد و شایسته بود نمایندگان مجلس قبل از اقدام به این کار حتما تمام زوایای پیدا و پنهان مساله را بررسی نموده و حداقل با خودشان هماهنگی می کردند.

البته رهبری نظام و خیلی از صاحب نظران امر تاکید دارند نمایندگان مردم نباید در پروسه انتخاب مدیران و استانداران دخالت بکنند تا هم استقلال‌ قوا حفظ شود و هم وکلای مردم به رسالت اصلی خود در حوزه قانونگذاری و نظارت بر قانون عمل نموده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست