اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رزمایش «فاتحان خیبر» نیروی زمینی ارتش با حضور تیپ‌های ۲۱۶ زرهی، ۳۱۶ زرهی، تیپ ۲۵، گروه ۱۱ توپخانه، گروه پهپاد، جنگال، گروه ۴۳۳ مهندسی رزمی و با پشتیبانی بالگردهای هوانیروز در منطقه عمومی شمال غرب کشور برگزار شد.

هدف از برگزاری رزمایش فاتحان خیبر

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در رزمایش فاتحان خیبر چهار دستاورد جدید شامل پهپاد دورزن، سامانه‌های جنگالی و دو نوع سلاح ضد زره تست میدانی می‌شود.

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش هدف از برگزاری رزمایش «فاتحان خیبر» گفت: در پایان هر دوره آموزشی و هر موقع که دستاورد ویژه‌ای داشته باشیم با برگزاری یک رزمایش از تجهیزات و تسلیحات ساخته شده آزمون به عمل می‌آوریم.

وی در عین حال اظهار داشت: این رزمایش حساسیت ویژه‌ای نیز دارد و آن حضور پیدا و پنهان عناصر رژیم صهیونیستی و همچنین تعداد قابل توجهی از تروریست‌های داعشی در کشورهای منطقه است. داعشی‌ها به دعوت یکی از کشورهای منطقه و زمانی که بین ارمنستان و آذربایجان درگیری بود، وارد منطقه شدند. چون ما اطمینان نداریم که آن‌ها از منطقه خارج شده باشند، با برگزاری این رزمایش پیامی به آنان مخابره خواهد شد. آن‌ها و صهیونیست‌ها باید بدانند که جایی در منطقه ندارند و نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت به آن‌ها حساسیت ویژه‌ای دارند و در هرکجا که آن‌ها را ببینند، برخورد خواهند کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد که محل برگزاری رزمایش در منطقه عمومی شمال‌غرب کشور و بین محور پلدشت – جلفاست.

امیر حیدری گفت: تمام تجهیزاتی که توسط ارتش و نیروی زمینی ارتش ساخته شده در این رزمایش به کار گرفته خواهد شد. نیروی زمینی در ۲۳ رسته و با تحرک دفاعی بالا که از آن برخوردار است در این رزمایش حضور دارد.

وی اعلام کرد: چهار دستاورد جدید تست میدانی می‌شود که شامل پهپاد دورزن و نقطه‌زن با برد بسیار بلند است که نیروی زمینی ارتش طراحی و ساخته است، سامانه‌های جنگالی که می‌توانند در عرصه دفاع و جنگ بسیار موثر باشند و دو نوع سلاح ضد زره که توسط دانشمندان نیروی زمینی و وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است. برد و دقیق‌زنی آن‌ها اندازه‌گیری خواهد شد. همچنین بخشی از کالیبرهای گلوله‌های توپخانه‌ها را که هوشمند کرده‌ایم، در این رزمایش هوشمندی آن‌ها را خواهیم سنجید.

امنیت منطقه در سایه اقتدار نیروهای مسلح

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، امنیت منطقه را در سایه اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی دانست که سبب یاس دشمنان شده است.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی ظهر جمعه در بازدید از منطقه عملیاتی رزمایش فاتحان خیبر ارتش در شمالغرب کشور، با قدردانی از تلاش‌های نیروهای مسلح گفت: با اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از جمله ارتش، سپاه، مرزبانی و همه نیروهای که حفاظت کشور مقدس جمهوری اسلامی را بر عهده دارند، دشمنان از اینکه کشور را مورد هجمه قرار بدهند، ناامید شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی در منطقه و دنیا، الگو برای سایر کشورهاست.

وی اضافه کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، مقاومت و ایستادگی هزینه‌اش از تسلیم و قبول تحمیل دشمن کمتر است و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی این را به منصه ظهور رسانده‌اند و با اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، منطقه در امنیت کامل است و مردم در این امنیت با آرامش و راحتی کامل زندگی می‌کنند.

کمتر از ۴۸ ساعت نیروها و تجهیزات به منطقه رزمایش فاتحان خیبر منتقل شد

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش گفت: ظرف مدت کمتر از ۴۸ ساعت توانستیم نیروها و تجهیزات را از شمالغرب کشور به منطقه رزمایش فاتحان خیبر منتقل کرده و رزمایش را با موفقیت اجرا کنیم.

امیر سرتیپ علی حاجیلو افزود: رزمایش فاتحان خیبر با به کاری گیری بخشی از توان یگان های عمده شمالغرب کشور از جمله یگانهای مستقر در استان های قزوین، مرکزی، تهران ، گروه پهپاد نزاجا و هوانیروز انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: رزمایش ها معمولا مرحله تکمیلی آموزش ها هستند و چون نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران مرتباً در حال بروزرسانی ساختار و تجهیزات و توسعه دانش نظامی است، لذا در جهت هماهنگی ساختار جدید، آموزش ها و نیروها، لازم است در رزمایش های مختلف کارایی این بروزرسانی ها در میدان عمل تمرین شوند.

امیر سرتیپ حاجیلو ادامه داد: ما طبق دستوراتی که از سلسله مراتب فرماندهی دریافت می کنیم و در نقاط مختلفی که تشخیص داده شود رزمایش را اجرا می کنیم

رزمایش فاتحان خیبر نزاجا از روز جمعه ۹ مهرماه با حضور تیپ‌های ۲۱۶ زرهی، ۳۱۶ زرهی، تیپ ۲۵، گروه ۱۱ توپخانه، گروه پهپاد، جنگال، گروه ۴۳۳ مهندسی رزمی با پشتیبانی بالگردهای هوانیروز در منطقه عمومی شمال غرب کشور و بین محور پلدشت – جلفا آغاز شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست