اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرعامل آرامستان های شهرداری ارومیه گفت: هیچ انحراف قبله در قطعه شهدا و قطعات قدیمی باغ رضوان ارومیه وجود ندارند.

حجت الاسلام مومن در گفت وگو با ایسنا با اشاره به بروز مشکل و انحراف قبله در قطعات ۵۱، ۵۷ و۵۸، ۶۴، ۶۰ باغ رضوان ارومیه،باتاکید براینکه  این مشکل در قطعه شهدا و قطعات قدیمی باغ رضوان ارومیه وجود ندارند، تصریح کرد: طبق اصول شرع تا ۲۰درجه انحراف مشکل شرعی ندارد هرچند در قطعه ۶۴ تا ۵۰ درجه نیز انحراف قبله مشاهده می شود اما چون اموات به صورت جمعی دفن شده اند و موردی دفن نشده اند به همین دلیل این انحراف درجه در قبله مشکل شرعی ایجاد نمی کند.

مدیرعامل آرامستان های شهرداری ارومیه یاد آور شد: اگر در این قطعات یک قبر موردی انحراف درجه داشت باید متوفی را نبش قبر کرده در جای دیگر دفن می کردیم اما چون دفن به صورت جمعی است شرعا مشکلی به وجود نمی آید.

حجت الاسلام مومن با تاکید به اینکه مشکل به وجود آمده تعمدا نبوده اظهار کرد: از زمانی که متوجه چنین مشکلی در باغ رضوان ارومیه شدیم دفن اموات در این قطعات متوقف شد.

وی خاطر نشان کرد:  سازمان برای افرادی که قبوری به امانت در این قطعات خریده اند در محل جدید قبر واگذار می کند.

حجت الاسلام مومن با تاکید به اینکه نباید بدون مطالعه فقهی به شایعات دامن بزنیم، خاطر نشان کرد: همشهریان اطمینان خاطر داشته باشند این مشکل عمدی نبوده و مشکل شرعی ندارد همچنین  با ورود دستگاه های دقیق جی پی اس قبله دقیق مشخص شده و اموات در قطعات جدید دفن می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست