اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه از توقف رهاسازی آب از سدهای حوضه آبریز به سمت دریاچه ارومیه به دلیل کاهش میزان آب ورودی به سدهای این حوضه خبر داد.

 میزان رهاسازی آب ابلاغی براساس دستورالعمل وزارت نیرو برای سال آبی ۹۹_۱۴۰۰به سمت دریاچه ارومیه،  ۶۴۰ میلیون مترمکعب است که از این میزان حقابه اعلامی تاکنون ۱۶۵ میلیون مترمکعب رهاسازی شده و عملیات رهاسازی اکنون متوقف شده است.

رییس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه دلیل توقف رهاسازی آب از سدهای حوضه آبریز به سمت دریاچه را کاهش میزان آب ورودی به سدهای این حوضه دانسته است.

تاکنون از سد بوکان ۱۳۲ میلیون مترمکعب، از سد مهاباد ۲۶ میلیون مترمکعب،سد دریک ۵میلیون و از سد شهرچای ۲ میلیون مترمکعب رهاسازی شده است.

تراز فعلی دریاچه ارومیه ۱۲۷۱.۴۳ است و در حال حاضر دریاچه ۳میلیارد و ٨١ میلیون مترمکعب آب دارد در حالی که سال گذشته در مدت مشابه ۴ میلیارد و  ۵٠ میلیون متر مکعب حجم آب دریاچه را تشکیل می داد. همچنین تراز دریاچه نیز به نسبت سال گذشته ٢٣ متر کاهش یافته است.

به گزارش کردپرس ؛ از سال گذشته تا کنون وسعت دریاچه نیز ١۵٠.۵۵ کیلومتر مربع کاهش یافته است، این موارد گمانه ها در مورد عدم توفیق عملکرد ستاد احیای دریاچه را تقویت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست