اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی گفت: استفاده از ماسک در برخی مناطق استان به ۲ درصد رسیده است.

جواد آقازاده با هشدار نسبت به افزایش شیوع ویروس کرونا در استان با اشاره به بازدید از وضعیت کرونایی برخی شهرستان‌های استان، افزود: استفاده از ماسک در برخی مناطق استان به ۲ تا ۳ درصد رسیده که این بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن، در برخی بازدیدها طی روزهای گذشته شاهد بودیم که جشن‌های عروسی نیز بدون رعایت کم‌ترین پروتکل بهداشتی در این مناطق انجام می‌شد.

آقازاده با بیان اینکه، دانشگاه علوم پزشکی مسؤول زیرساخت‌های درمانی نظیر بیمارستان‌ها و درمان بیماران و ایجاد امکانات مورد نیاز، اکسیژن رسانی و تأمین دارو و تخت مورد نیاز است، اظهار کرد: در طرف دیگر دستگاه‌های اجرایی هستند که باید در زمان مورد نیاز محدودیت‌های اعمالی را اجرا کنند.

وی تاکید کرد: آذربایجان غربی در وضعیت قرمز است اما پروتکل‌هایی که برای وضعیت قرمز باید اجرایی شود متأسفانه اجرا نمی‌شود و باید توجه داشته باشیم که مشاغل ۲ و ۳ و ۴ باید بسته شوند و تنها مشاغل سطح یک مجاز به ارائه خدمت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بیان کرد: واکسن مطالبه عمومی است اما تا زمانی که واکسیناسیون انجام شود باید خود مراقبتی داشته باشیم و اصول اولیه بهداشتی را رعایت کنیم.

آقازاده با ارائه آماری از افزایش تست‌های تشخیصی، مبتلایان به کرونا، بستری‌های بیمارستانی و فوتی‌های ناشی از کووید ۱۹ در آذربایجان غربی اضافه کرد: هفته گذشته میانگین مراجعه کنندگان سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته یک هزار و ۸۰۹ نفر بود که در هفته جاری ۲ هزار و ۹۳۱ نفر شده است؛ زمانی که مراجعه کننده به مراکز ۱۶ ساعته افزایش می‌یابد به تبع آن تعداد افراد بستری نیز افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان نسبت به هفته گذشته ۲ برابر افزایش یافته است و به تعداد ۸۷۰ نفر رسیده است؛ بدون تعارف می گویم که با ادامه روند فعلی تعداد بستری‌ها در هفته آینده به هزار و ۵۰۰ نفر می‌رسد یعنی این تعداد تصاعدی افزایش می‌یابد.

آقازاده گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده از ۴ تا ۹ فروردین ۱۴۰۰، به طور متوسط ۴ فوتی با تست مثبت و ۶ فوتی با تست منفی در استان داشتیم به بیان دیگر به طور متوسط روزانه ۱۰ نفر با سندرم حاد تنفسی در استان فوت شدند؛ این تعداد در هفته جاری به ۱۳ نفر رسیده است و تعداد افراد فوت شده افزایش می‌یابد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی، فاصله بستری تا بخش مراقبت‌های ویژه و فوت شدن در استان به سه روز کاهش یافته است.

آقازاده افزود: البته تست گیری از افراد در استان افزایش یافته است به طوری که در ۱۷ فروردین، سه هزار و ۳۹۵ مورد تست گیری انجام شد؛ پیش بینی ما این است که اگر به طرف قرمز شدن پیش می‌رویم باید تعداد تست گیری و بیماریابی را افزایش دهیم. با توجه به امکاناتی که ایجاد شده است پیش بینی می‌کنیم بتوانیم تا پنج هزار تست در روز پیش رویم.

تاکنون ۱۳۰ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و حدود سه هزار و ۹۰۰ نفر هم جان خود را از دست داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست