اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: روزانه ۲۰۰۰ تن پسماند در آذربایجان غربی تولید می‌شود که یک هزار و ۵۰۰ تن سهم شهرها است.

پیمان آرامون در چهارمین نشست روسای سازمان‌های مدیریت پسماند کلان‌شهرهای کشور در ارومیه، اظهار داشت: پسماند از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری در آذربایجان غربی بوده و مدیریت در شهرها به خدمات شهری و تعامل اجتماعی در میان مردم تبدیل‌شده است.

وی با اشاره به بروز رسانی تجهیزات سازمان پسماند، گفت: این سازمان نیازمند به‌روزرسانی در زمینه تجهیزات مورداستفاده و روش‌های تخمیر، تفکیک و بازیافت زباله است.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه یکی از چالش‌های مهم شهری پسماند است، افزود: شهرداری‌ها باید به دنبال حل این معضل باشند چراکه پسماند نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و در این مورد باید از سرمایه‌گذاران حمایت شود.

رامون با بیان اینکه روزانه ۲ هزار تن پسماند در استان تولید می‌شود، تصریح کرد: یک هزار رو ۵۰۰ تن از این میزان مربوط به شهرها است و با توجه به درآمدزا بودن حوزه پسماند، بخش خصوصی باید در اجرای طرح‌های ساماندهی مدیریت پسماند مشارکت کند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع تفکیک زباله در شهرها تأکید کرد: شهرداری‌ها باید در حوزه کمپوست و جداسازی مواد آلی و تفکیک زباله وارد کار شوند که در استان نیز در سطح‌های مختلفی دیده می‌شود.

مدیرکل امور شهری استانداری آذربایجان غربی هم گفت : بخش پسماند در شهرداری ها با مظلومیت شدید واقع شده و آخرین اولویت های بدنه شهری است.

سیف الله مطلبی افزود : قطعی مالی در شهرداری ها یک معضل اساسی تبدیل شده است و مدیران کلانشهرها باید الگوی سایر مدیران شهرداری های باشند.

وی ادامه داد : مدیریت پسماند یکی از جدی ترین مباحث کلانشهرها است که برگزاری نشست روئسای سازمانهای مدیریت پسماند کلانشهرهای کشور می تواند زمینه استفاده از تجارب سایر کلانشهرها را فراهم اورد .

حسین پناهی؛ سخنگو و رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی  شهر ارومیه نیز تاکید کرد : تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت در حوزه مدیریت پسماند ضروری است و رویکردهای افزایش و کاهش تولید زباله بستگی بی شماری به استفاده از خدمات فناوری های نوین دارد

وی ادامه داد : در کشورهای توسعه نیافته بدلیل نبود فناوری بیشتر به دنبال کاهش تولید زباله هستند با اینکه از این طلای کثیف می توان بهره های زیادی برد و به درامد پایدار  دست یافت

او بیان کرد : ۳۰ درصد زباله های تولیدی  را بیشتر زباله های تر تشکیل می دهد و تفکیک زباله های خشک از مبدا جهت رسیدن به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت باید تحقق یابد و نیاز به یک قانون مدون چون قانون ممنوعیت تولید پلاستیک است

سخنگوی شورای شهر ارومیه اذعان کرد : نبود اعتبارات و کمک های دولتی در مدیریت شهری به ویژه در حوزه پسماند باعث بروز پاره ای از مشکلات شده است که در این راستا کمک و مشارکت دولت نیاز است

در ادامه این نشست تفاهم نامه همکاری بین سازمان پسماند شهرداری ارومیه و پارک علم و فناوری استان امضا شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست