اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل راه‌وشهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی آذربایجان‌غربی در بانک زمین استان ثبت شده است.

سید محسن حمزه‌لو اظهار کرد:این اداره کل در راستای تثبیت اراضی ملی طی امسال ۲۴۰ مورد اسناد دفترچه ای را به اسناد تک برگی تبدیل کرده است.

او تاکید کرد: تثبیت مالکیت در اراضی دولتی و شخصی   نقش موثری در کاهش زمین خواری و سو استفاده  سودجویان در اراضی موصوف و همچنین  کاهش پرونده های دعاوی در محاکم قضایی را دارد.

حمزه‌لو با اشاره به اینکه، اخذ اسناد تک‌ برگی در این حجم طی این بازه زمانی کم‌ نظیر بوده است، ادامه داد: تعداد اخذ  اسناد تک برگی در مدت مشابه سال قبل ۱۸۰ مورد بودکه با این رقم رشد ۳۳ درصدی را در این بخش شاهد هستیم.

 مدیرکل راه‌وشهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: اخذ اسناد تک‌برگی در این حجم شفافیت امور ثبتی، پیشگیری از جعل اسناد مالکیت و ارائه خدمات بهینه توام با سرعت، دقت و کیفیت به شهروندان را به دنبال دارد.

او بیان کرد:  صدور اسناد تک ‌برگ در راستای ماده ۲۱۱ برنامه پنجم توسعه جهت اجرای طرح کاداستر ملی با همکاری ادارات ثبت و تشکیل بانک اطلاعاتی متقن بر پایه سرشماری مجدد اراضی دولت انجام می‌شود.

 مدیرکل راه‌وشهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به رسالت سنگین حوزه املاک و حقوقی این اداره در پاسخ‌گویی به مطالبه‌های مردمی اظهار کرد:  بخش گسترده‌ای از سیاست‌های راه و شهرسازی به ویژه در بحث واگذاری زمین به مجریان طرح‌های گردشگری، اقتصادی، تولیدی و صنعتی برعهده فعالان حوزه املاک و حقوقی است.

حمزه‌لو  در پایان گفت: فعالیت‌های حوزه املاک و حقوقی، حفظ و حراست از اراضی دولتی و دفاع از حق و حقوق دولت جهت بکارگیری این ظرفیت برای توسعه زیر ساخت های  استان از دیگر وظایف این اداره است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست