اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

 آوای مرز : ۱۰ آذر ماه ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در ارومیه نیز همزمان با سایر شهرهای کشور آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، با اینکه ساعت هشت، نام‌نویسی آغاز می‌شد، اما با تاخیر ۳۰ تا ۴۵ دقیقه‌ای به فرمانداری ارومیه می‌رسم و پس از اینکه کارت پوشش خبری نام‌نویسی انتخابات را نشان مامور می‌دهم با چند نفر از همکاران وارد فرمانداری می‌شوم، یکی از همکاران که در محوطه حیاط فرمانداری حضور داشت، پس از اینکه ما را می‌بیند اعلام می‌کند که« نادر قاضی‌پور» را از دست دادید و دیر رسیدید!

قاضی‌پور در همان دقایق اولیه ثبت نام وارد فرمانداری شد

پیش‌بینی می‌کردم که نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از همان دقایق اولیه نام‌نویسی در محل ثبت‌نام حضور می‌یابد، با این حال به طبقه سوم فرمانداری هدایت می‌شویم.

وقتی وارد سالن نام‌نویسی شدم، قاضی‌پور را دیدم که مشغول ثبت نام بوده و هنوز تمام نشده بود، آن سوتر حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر نماینده سابق مجلس، بازرس قضایی کل کشور و بازرس قضایی فعلی استان را می‌بینم که به عنوان چهره‌های شاخص، در همان دقایق اولیه ثبت نام در سالن حضور دارند.

یک فرد دیگر نیز که چهره ناآشنایی برای رسانه‌ها داشت برای اولین بار در انتخابات قصد داوطلبی داشته و مشغول پر کردن مدارک بود.

خبرنگاران بیشتر بر روی قاضی‌پور و بعد سلمان ذاکر متمرکز شده و فیلم و عکس و مصاحبه می‌گرفتند، هر چند که اصحاب رسانه معترض بودند که چرا خبرنگاران در یک سالن دیگر استقرار داشته و بر سالن نام‌نویسی مشرف نیستند.

روابط عمومی فرمانداری می‌گوید: چون روند ثبت نام ۴۵ دقیقه طول می‌کشد، می‌توانید هر نیم ساعت یک بار به سالن ثبت نام سر بزنید!

از حاشیه‌های ثبت نام قاضی‌پور این بود که با توجه به اینکه فاقد کارت ملی هوشمند بود، مدارکش مورد قبول واقع نشد و از وی خواسته شد که برگه درخواست اقدام برای صدور کارت ملی خود را نیز باید به همراه داشته باشد که این موضوع نیز مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

قاضی‌پور در حاشیه نام‌نویسی خود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاسخ به این سوال که هزینه‌های مالی انتخاباتی خود را چگونه تامین می‌کنید اظهار کرد: بنده در تمامی مجالس به تمامی این موارد اشاره کرده و همه آنها نیز شفاف و مشخص است.

وی تصریح کرد: بنده به غیر خود از کسی کمک مالی نمی‌گیرم چون بنده از اموال خود هزینه‌های انتخاباتی‌ام را تهیه می‌کنم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه در پاسخ به این سوال که مردم به چه دلایلی باید بار دیگر به شما رای دهند افزود: این مورد را مردم خود تشخیص داده و ما تابع رای مردم هستیم.

چرا اجازه حضور مادر شهیدم را در محل ثبت نام ندادند؟

از آن سو، از حاشیه‌های امروز این بود که سیدسلمان ذاکر نیز معترض این موضوع شد که« اجازه ورود به مادر شهید مرا ندادند اما نماینده‌ای با دفتردارش در سالن ثبت نام حضور یافت».

وی در حاشیه نامنویسی در انتخابات مجلس با تاکید بر اینکه هم اکنون در انتخابات، جای احزاب خالی است اظهار کرد: هم اکنون مشکل اصلی در این موضوع است که اگر شخصی خواهان خدمت به این مردم و نظام باشد، شرایط اولیه آن که استعداد، توانمندی و عشق و علاقه به کشور است، باید به عرصه حساس انتخابات وارد شود.

وی تصریح کرد: اگر احزاب در انتخابات حضور داشتند می‌توانستند خلاءهای مالی را از طریق مناظره و معرفی به مردم بیان کنند و در این صورت مردم به واقع می‌توانستند از این موضوع شناخت یابند اما با توجه به اینکه رقابت‌های احزابی یا وجود ندارد و یا ضعیف است، طبیعی بوده که اشخاص باید خود وارد شده و همین نیز هزینه‌بر است.

بازرس قضایی استان تهران گفت: هم اکنون مشکلات بسیاری در هزینه‌های انتخاباتی وجود دارد اما سرمایه بنده، سرمایه عملکردی است و بیشتر به عملکرد گذشته و آینده خود خواهم پرداخت بنابراین  برای شفاف‌سازی آماده هستم.

مثل همیشه قطعی و سرعت ضعیف اینترنت مشکل خبرنگاران

سرعت اینترنت ضعیف است و گاهی قطع و وصلی در آن دیده می‌شود و همین خود، صدای اصحاب رسانه را درآورد، بیشتر خبرنگاران نیز با خود لپ‌تاپ آورده‌اند چون فرمانداری فقط رمز وای‌فای را به دیوار زده و آنان می‌توانند از اینترنت رایگان بهره‌مند شوند!

ساعت ۱۱ صبح است و هنوز ثبت نام قاضی‌پور و ذاکر به پایان نرسیده است، سپس یک چهره جوان جدید نیز برای ثبت نام مراجعه می‌کند، وی دکترای دامپزشکی داشته و توجه اهالی رسانه را به خود جلب می‌کند.

مردم نما نمی‌خواهند نماینده می‌خواهند

وی شعار اصلی انتخاباتی خویش را« مردم نما نمی‌خواهند نماینده می‌خواهند» عنوان کرد و در پاسخ به خبرنگار فارس که هزینه‌های انتخاباتی خویش را از کجا تامین کرده و برنامه شما برای اصلاح مجلس چیست؟ می‌گوید: پس از تایید صلاحیت، به این سوالات پاسخ خواهم داد!

عقربه ساعت ۱۲ را نشان می‌دهد، با اینکه وزیر کشور اعلام کرده بود که ثبت نام هر داوطلب نمایندگی ۴۵ دقیقه طول می‌کشد اما با گذشت چهار ساعت، هنوز قاضی‌پور و ذاکر در سالن حضور دارند و هر چند وقت یک بار یک مصاحبه با خبرنگاران که حدود ۲۰ نفر هستند انجام می‌دهند.

کم‌کم زمان ناهار و نماز شروع می‌شود اما چون فرمانداری قرار نیست ناهار بدهد، خبرنگاران به منزل و یا به فست فوت نزدیک فرمانداری رفته و بعد از یکی دو ساعت بازمی‌گردند.

در این فاصله، چند چهره ناشناس دیگر نیز که همه آنان از آقایان هستند وارد فرمانداری شده و خبرنگاران نیز از آنها عکس و مصاحبه می‌گیرند.

طرح جدید برای کاهش هزینه‌های انتخاباتی

در ادامه، یکی از مدیران سازمان‌های مردم‌نهاد برای نخستین بار در انتخابات ثبت نام می‌کند وی در پاسخ به این سوال که هزینه‌های انتخاباتی خویش را چگونه تامین می‌کنید؟ می‌گوید: با توجه به موقعیت اقتصادی پیش رو، اگر تایید صلاحیت شوم یک طرح جدیدی که در وهله نخست حفظ نظم شهری است، با کمترین هزینه و بدون خسارت به شهر اقدام به تبلیغات می‌کنم.

این داوطلب جوان مجلس، هدف خود را از نمایندگی، در وهله اول ثبات اقتصادی شهر ارومیه و گردشگری این شهر معرفی می‌کند و می‌افزاید: اگر مردم صلاح دانسته و مرا انتخاب کردند، این ایده را اجرایی کرده و در غیر این صورت این ایده را در اختیار نماینده‌های انتخاب شده قرار می‌دهم.

حضور فرماندار ارومیه در جمع خبرنگاران

تا ساعت ۱۶ تعداد ۹ نفر به محل ثبت نام مراجعه کردند، کمی بعد فرماندار ارومیه در جمع خبرنگاران حاضر شده و به آنها خسته نباشید می‌گوید و در یک گفت‌وگوی صمیمانه عنوان می‌کند که اگر مشکل خاصی دارند بیان کنند تا برطرف شود.

خبرنگاران مشکل سرعت و قطع و وصلی اینترنت و به ویژه، فاصله محل ثبت نام داوطلبان و اتاق خبرنگاران را بیان کرده و اینکه محل ثبت نام را نمی‌بینند و بعد پیشنهاد می‌کنند که مانیتوری در محل فعالیت خبرنگاران باشد تا آنها بتوانند لحظه به لحظه سالن فرمانداری را رصد کنند.

فرماندار ارومیه در خصوص حذف تریبون پرسش و پاسخ در فرمانداری می‌گوید: حذف تریبون پرسش و پاسخ در تمام فرمانداری‌ها بر اساس دستور العمل ابلاغی صورت گرفته است.

اولین بانوی داوطلب نمایندگی برای ثبت نام وارد شد

در دو ساعت پایانی ثبت نام، یک خانم جوان در محل فرمانداری حاضر می‌شود و چون وی اولین خانم ثبت نام کننده امروز بود مورد توجه خاص خبرنگاران قرار گرفته و دور وی را فرا می‌گیرند، وی بیش از اینکه بتواند فرم‌های ثبت نام را پر کند، به سوالات خبرنگاران که یکی یکی برای مصاحبه به وی مراجعه می‌کنند را می‌دهد!

وی که در زمینه تدریس کشاورزی فعالیت می‌کند در پاسخ به سوالات خبرنگار فارس می‌گوید: بعد از تایید صلاحیت در مورد هزینه‌های انتخاباتی و برنامه‌هایم صحبت خواهم کرد.

کمی بعد یک آقای جوان نیز وارد سالن می‌شود و به نظر می‌رسد که نفر آخر ثبت نامی امروز باشد.

ساعت ۱۸ عصر را نشان می‌دهد، ۱۱ نفر، ۱۰ آقا و یک خانم در روز نخست در حوزه انتخابیه ارومیه ثبت نام کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست