اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از آغاز عملیات اجرایی احداث سینما در ۵ شهرستان ماکو، سلماس، نقده، خوی و سردشت در سال جاری خبر داد.

 احد هوشمند قره باغ در نشست خبری گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه ریزی برای اجرای فاز مطالعاتی احداث سینما در شهرستان‌های مذکور در دستور کار قرار گرفته است تا این شهرها صاحب سینما شوند.

او همچنین از از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی ساخت پردیس سینمایی آزادی ارومیه و بهره برداری از آن در بهار سال آینده خبر داد و افزود: سند تحول حوزه‌های هنری با مضمون نقش حوزه هنری در استان‌ها با شرایط فرهنگی خاص با چشم انداز ٣ ساله در سال جاری رونمایی می‌شود.

 احدهوشمند قره باغ طی سخنانی با اشاره بر حضور اقوام مختلف در آذربایجان غربی و همزیستی مثال‌زدنی این اقوال در ادوار گذشته با وجود دخالت‌های بیگانگان اظهار داشت : سند زیست بوم فرهنگی آذربایجان غربی طی مطالعات مستمر و کارشناسانه در سال گذشته در حوزه هنری استان آذربایجان غربی تهیه شده و جهت اجرا به تصویب رسیده است.

وی در ادامه سخنان خود افزود : سند زیست‌بوم فرهنگی استان برگرفته از تاریخ، آداب و رسوم ، ظرفیت‌های فرهنگی هنری و اجتماعی مردم در استان آذربایجان غربی است که با هدف رشد و توسعه فرهنگی و اجتماعی در این استان مرزی بر اساس برنامه زمان‌بندی شده با همکاری سایر دستگاههای فرهنگی و هنری استان اجرا می‌شود.

سند زیست بوم فرهنگی استان آذربایجان غربی در سه محور اماکن تاریخی فرهنگی ، شخصیت‌های تاثیرگذار و شاخص در زمینه‌های سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی هنری و اقتصادی و همچنین رویدادهای سیاسی و اجتماعی استان آذربایجان غربی تولید و عرضه شده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به نامگذاری بیستم فروردین ماه روز هنر انقلاب اسلامی بیان کرد: فستیوال نمایش در مساجد، اکران فیلم موقعیت مهدی در ٢۶ روستا و ۵ شهرستان، رونمایی از تندیس شهید آوینی و نصب در ساختمان حوزه هنری، فراخوان مرد کوچه ما، برپایی نمایشگاه‌های مختلف، جشن هنر انقلاب اسلامی در شوط، نمایش خیابانی و هنری و غیره از جمله برنامه‌های شاخص هفته هنر انقلاب اسلامی در استان است.

هوشمند از اجرای بیش از ۳۵۰ برنامه در سال گذشته خبرداد و گفت: رونمایی از سه آلبوم هنری، برگزاری همایش های ادبی، تولید کتاب، اجرای طرح وارثین، اجرای نمایش درمساجد، همایش نقاشان  و راه اندازی گالری مجازی هنرمندان از جمله برنامه های برگزار شده سال گذشته بود.

هفته هنر انقلاب اسلامی از برنامه‌های سالانه حوزه‌های هنری انقلاب اسلامی در ایران است که همه ساله به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی از ۲۰ فروردین به مدت یک هفته با همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی و هنری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست