اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

پس از ۱۶ ساعت برگزاری انتخابات در آذربایجان غربی، بالاخره شمارش آرا فرا رسید و منتخبان ملت در حوزه های ۱۰ گانه ساعاتی پس از پایان رای گیری مشخص و معرفی شدند.

آوای مرز : تکلیف هر ۱۲کرسی نمایندگی آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی با مشخص شدن نتایج انتخابات در حوزه‌های ۱۰ گانه استان مشخص شد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور در روز ۱۱ اسفند امسال در حوزه های انتخابیه ۱۰ گانه آذربایجان غربی برگزار شد و صدها هزار نفر از مردم این استان پای صندوق های رای رفتند تا افراد موردنظر خود را بر روی برگه های رای بنویسند.

پس از ۱۶ ساعت برگزاری انتخابات در آذربایجان غربی، بالاخره شمارش آرا فرا رسید و منتخبان ملت در حوزه های ۱۰ گانه ساعاتی پس از پایان رای گیری مشخص و معرفی شدند.

در حوزه انتخابیه ارومیه که سه کرسی در انتخابات مجلس داشت به ترتیب حاکم ممکان، شهین جهانگیری و سید سلمان ذاکر موفق شدند تا به بهارستان راه یابند.

در حوزه های ۹ گانه دیگر هم هر کدام یک کرسی در مجلس شورای اسلامی داشتند که به ترتیب الفبا، در حوزه انتخابیه بوکان «محمدقسیم عثمانی»، در حوزه انتخابیه پیرانشهر – سردشت – میرآباد «کمال حسین پور»، در حوزه انتخابیه خوی – چایپاره «عادل نجف زاده»، در حوزه انتخابیه سلماس «یعقوب رضازاده»، در حوزه انتخابیه شاهین‌دژ – تکاب «حجت الاسلام محمد میرزایی»، در حوزه انتخابیه ماکو – شوط – پلدشت – چالدران «عمر علیپور»، در حوزه انتخابیه مهاباد «سلام ستوده»، در حوزه انتخابیه میاندوآب – چهاربرج – باروق «علی احمدی» و در حوزه انتخابیه نقده – اشنویه «عبدالکریم حسین زاده» حائز بیشترین آرا شده و به مجلس راه یافتند.

از این تعداد، چهار نفر شامل سیدسلمان ذاکر از حوزه ارومیه، کمال حسین پور از حوزه پیرانشهر – سردشت – میرآباد، عادل نجف زاده از حوزه خوی – چایپاره و یعقوب رضازاده از حوزه سلماس در مجلس یازدهم نیز نماینده مردم حوزه های انتخابیه خود هستند و چهار سال دیگر نمایندگی آنان با اعتماد مردم استان تمدید شد؛ ضمن اینکه ۲ نفر از آنان شامل محمدقسیم عثمانی از حوزه بوکان و عبدالکریم حسین زاده از حوزه نقده – اشنویه سابقه نمایندگی در دوره های پیشین را داشته اند.

حوزه انتخابیه ارومیه

در حوزه انتخابیه ارومیه حاکم ممکان با ۱۱۹ هزار و ۷۶۶ رای، شهین جهانگیری ۱۱۷ هزار و ۷۸۶ رای و سید سلمان ذاکر با ۱۱۵ هزار و ۷۶۱ رای به مجلس دوازدهم راه یافتند.

حاکم ممکان متولد سال ۱۳۵۹ در یکی از روستاهای بخش صومای برادوست ارومیه است؛ او کارشناسی ارشد حقوق با گرایش علوم قضایی را دارد و یکی از وکلای شهر ارومیه نیز به شمار می رود.

ممکان با گرایش مستقل، در دوره دهم مجلس شورای اسلامی نیز کاندیدای حضور در مجلس از حوزه انتخابیه ارومیه بود و به دور دوم نیز راه یافت ولی از راه یافتن به مجلس دهم بازماند.

شهین جهانگیری نیز متولد سال ۱۳۵۸ در شهرستان ارومیه است که او نیز در رشته حقوق تحصیل کرده است؛ جهانگیری کارشناسی ارشد حقوق بین الملل و دانشجوی دکترای حقوق است.

او نیز گرایش مستقلی دارد.

سیدسلمان ذاکر نیز متولد سال ۱۳۴۵ در یکی از روستاهای بخش نازلوی شهرستان ارومیه است که در دوره های هشتم و یازدهم مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم این حوزه بود.

ذاکر سطح چهار حوزه را به اتمام رسانده و کارشناسی ارشد رشته فلسفه از دانشگاه تربیت مدرس دارد؛ او سال ها در دادگستری آذربایجان غربی خدمت کرده است.

این نماینده ارومیه ای، از جمله اصولگرایان در مجلس یازدهم به شمار می رود.

حوزه انتخابیه بوکان

محمدقسیم عثمانی نیز با کسب ۱۳ هزار و ۱۴۱ رای به مجلس دوازدهم راه یافت.

او که متولد سال ۱۳۴۸ در روستای داشبند بوکان است، در دوره های هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی نماینده مردم همین حوزه انتخابیه بوده و دوره دوازدهم، چهارمین دوره ای است که به مجلس راه یافته است.

عثمانی هم که گرایش اصلاح طلبی دارد، دارای دکترای حسابداری، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و از مؤلفان کتاب‌های دانشگاهی حسابداری در ایران است.

حوزه انتخابیه پیرانشهر – سردشت – میرآباد

کمال حسین پور در انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی از این حوزه توانست ۴۴ هزار و ۵۲ رای کسب کرده و منتخب مردم شود.

او که متولد سال ۱۳۶۴ است، در دوره گذشته (یازدهم) مجلس شورای اسلامی نیز منتخب مردم این حوزه بوده است؛ البته او در انتخابات مجلس یازدهم ۳۵ هزار رای کسب کرده بود و این دوره توانست ۹ هزار رای بیشتر کسب کند.

حسین پور کارشناسی ارشد مدیریت دارد و گرایش اصولگرایی دارد.

حوزه انتخابیه خوی – چایپاره

عادل نجف زاده در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه خوی – چایپاره توانست ۴۹ هزار و ۱۳۴ رای به دست آورده و راهی مجلس شود.

او متولد سال ۱۳۵۲ در منطقه بسطام بوده و در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی نیز از همین حوزه نماینده مجلس بود.

وی دارای درجه دکترای زمین شناسی بوده و از دانشگاههای خوارزمی و بهشتی فارغ التحصیل شده است؛ او عضویت هیات علمی دانشگاه تبریز را نیز داراست.

او از مستقل های مجلس شورای اسلامی است.

حوزه انتخابیه سلماس

یعقوب رضازاده در انتخابات دوره دوازدهم از حوزه انتخابیه سلماس توانست ۱۹ هزار و ۱۳۳ رای به دست آورده و بار دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی شود.

او که متولد سال ۱۳۴۱ به شمار می رود، در دوره یازدهم نیز در مجلس حضور داشت.

وی دارای دکترای جغرافیا و سردار بازنشسته نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است؛ او چهار سال گذشته عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و دبیر اول و دوم آن در سال های مختلف بوده است.

او نیز گرایش اصولگرایی دارد.

حوزه انتخابیه شاهین دژ – تکاب

حجت الاسلام محمد میرزایی در انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی با ۱۵ هزار و ۹۴۴ رای از حوزه انتخابیه شاهین دژ – تکاب راهی مجلس شد.

وی متولد سال ۱۳۴۸ در بخش کشاورز شهرستان شاهین دژ بوده و در دوره های مختلف مجلس نیز کاندیدا شده بود.

تدریس در دانشگاه علوم انتظامی، عضویت هیات مدیره سردفتران ازدواج و طلاق تهران و عضویت هیات مدیره منطقه آزاد ماکو از جمله سوابق منتخب مردم شاهین دژ و تکاب بوده و گرایش اصلاح طلبی نیز دارد.

حوزه انتخابیه ماکو – شوط – پلدشت – چالدران

عمر علی پور در انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی با ۴۶ هزار و ۴۸۶ رای از این حوزه انتخابیه راهی مجلس دوازدهم شد.

علی پور متولد سال ۱۳۵۱، کارشناس ارشد ادبیات بوده و فرهنگی بازنشسته است؛ او سال ها عضویت شورای اسلامی یکی از روستاهای بازرگان را داشت.

او به عنوان چهره ای مستقل راهی مجلس دوازدهم می شود.

حوزه انتخابیه مهاباد

سلام ستوده در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۵ هزار و ۸۸۵ رای آورد و منتخب مردم مهاباد برای حضور در مجلس دوازدهم شد.

ستوده که متولد ۱۳۵۶ است، مدرک کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی دارد و کارمند صدا و سیمای مرکز مهاباد و مجری برنامه پرطرفدار «ئاوینه» در سیما مهاباد بوده است.

او در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی نیز با کسب ۹ هزار و ۴۰۰ رای در جایگاه دوم و بعد از جلال محمودزاده قرار داشت.

او نیز چهره ای مستقل است.

حوزه انتخابیه میاندوآب- چهاربرج و باروق

علی احمدی در انتخابات مجلس دوازدهم از این حوزه توانست ۳۳ هزار و ۴۴۶ رای به دست آورده و راهی مجلس شود.

احمدی متولد سال ۱۳۴۱ و اهل روستای حاج حسن علیا شهرستان میاندوآب و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی است.

وی از کارشناسان حوزه اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی و نامزدی در انتخابات دوره های دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی در حوزه میاندوآب را در کارنامه دارد.

احمدی از اصولگرایان به شمار می رود.

حوزه انتخابیه نقده – اشنویه

عبدالکریم حسین زاده در انتخابات مجلس دوازدهم توانست با کسب ۳۶ هزار و ۴۱۶ رای از این حوزه راهی مجلس دوازدهم شود.

حسین زاده در دوره های نهم و دهم نیز نماینده مردم این حوزه در مجلس شورای اسلامی بود و این بار هم توانست اعتماد مردم منطقه را جلب کرده و راهی بهارستان شود.

او که متولد سال ۱۳۵۹ در نقده است، هشت سال عضو کمیسیون عمران مجلس در دوره های نهم و دهم بود.

این نماینده ادوار مجلس، گرایش اصلاح طلبی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست