اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی گفت: افرادی که با طراحی رسیدهای جعلی اقدام به کلاهبرداری از افراد در سایت دیوار می‌کردند، شناسایی و بدست قانون سپرده شدند.

سرهنگ اکبر نصرتی گفت: با مراجعه فردی مبنی بر اینکه در سایت دیوار مورد کلاهبرداری قرار گرفته است، با توجه به حساسیت موضوع و پیشگیری از گرفتاری افراد بیشتر، موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او افزود: با بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد که پس از بارگزاری آگهی فروش اجناس در سایت دیوار توسط شاکی پرونده، فردی به عنوان خریدار با وی تماس برقرارکرده و درخواست خرید اجناس بارگزاری شده را می‌دهد.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: خریدار با آماده کردن رسید جعلی، صاحب آگهی را فریب داده و با ارائه آن به فروشنده مبنی بر اینکه مبلغ را واریز کرده است، اجناس را تحویل می‌گیرد، در حالیکه هیچ‌گونه مبلغی به حساب وی واریز نشده است.

سرهنگ نصرتی گفت: با اقدامات فنی و پلیسی تعداد دو نفر که از این طریق اقدام به کلاهبرداری از افراد را می‌کردند، شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی داده شدند.

او اظهار کرد: در این کلاهبرداری مجرمین سایبری با استفاده از نرم‌افزارهایی اقدام به تهیه رسیدهای جعلی از تراکنشی که هیچگاه انجام نشده است می‌کنند و با نشان دادن تصویر رسید واریز وجه، به راحتی اعتماد فروشندگان را جلب کرده و کالا را دریافت می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی به شهروندان توصیه کرد: سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را فعال کنند تا از واریز یا برداشت وجه از حساب بانکی خود اطمینان حاصل کرده و گرفتار کلاهبرداران نشوند.

او در پایان با بیان اینکه سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) به عنوان پل ارتباطی با هموطنان است، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی می‌توانند از این طریق با پلیس در میان بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست