اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سرپرست غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: از زمان فعالیت مراکز خرید گندم در استان تاکنون ۴۱۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در شهرستانهای مختلف خریداری شده است.

امید زینالی افزود: گندم خریداری شده در استان برای تبدیل به آرد به ۱۶ شرکت تولید کننده ارسال و برای افزایش کیفیت آرد با نسبت ۶۰ به ۴۰ با گندم وارداتی ترکیب می‌شود.

وی تصریح کرد: آذربایجان غربی در زمینه میزان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در جایگاه ششم کشور قرار دارد و درجه کیفیت گندم تولیدی در استان در حد متوسط کشوری است.

زینالی با بیان اینکه ۶۳ مرکز خرید گندم در فصل خرید تضمینی این محصول در استان آماده دریافت گندم مازاد بر مصرف کشاورزان است، گفت: بخش زیادی از بهای کل گندم خریداری شده تاکنون به گندم کاران استان پرداخت شده است.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی افزود: سرانه توزیع آرد در استان ۹.۱ کیلوگرم برای یک نفر بوده که این میزان در مقایسه با میانگین ۸.۵ کیلوگرم در کشور ۶۰۰ گرم برای هر نفر بیشتر است و هر ماه ۳۱ هزار تن آرد بین واحدهای خبازی در استان توزیع می‌شود.

زینالی گفت: هم اکنون ۱۶ واحد تولید آرد در آذربایجان غربی با ۴۰ درصد ظرفیت اسمی خود فعالیت و آرد مورد نیاز واحدهای خبازی را به طور کامل در استان تولید می‌کنند.

وی افزود: هم اکنون این شرکت، آرد مورد نیاز برای چهار هزار و ۷۰۰ واحد خبازی در سطح استان را تأمین می‌کند و آرد بر اساس جدول توزیع، توسط شرکت همیاری شهرداری‌ها حمل و در اختیار واحدهای خبازی قرار می‌گیرد.

امسال از مجموع ۳۸۱ هزار هکتار اراضی زیر کشت گندم در آذربایجان غربی، ۹۱ هزار هکتار به صورت آبی و ۲۹۰ هزار هکتار به صورت دیم کشت شده است که پیش بینی می‌شود بیش از ۵۴۲ هزار تن محصول از سطح گندمزارها برداشت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست