اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی از خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی سیل و تگرگ طی هفته گذشته در ۴ شهرستان استان خبر داد.

امیرعباس جعفری در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در اثر بارش باران، تگرگ و جاری شدن سیل بر اساس برآورد اولیه ۱۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی و ابنیه و زیرساخت‌های استان خسارت وارد شده است.

او افزود: از این میزان ۹۰ میلیارد تومان خسارت بخش کشاورزی و ۱۰ میلیارد تومان خسارت ابنیه و زیرساخت‌های چهار شهرستان خوی، ارومیه، تکاب و سلماس است.

جعفری ادامه داد: خسارت وارده در اراضی باغی در برخی روستاها تا ۸۰ درصد تخمین زده شده و برآورد ارزش ریالی میزان خسارت وارده در حال بررسی و ارزیابی است.

مدیر کل مدیریت بحران استان از جان باختن یک نفر در سلماس در اثر برخورد صاعقه خبر داد و اضافه کرد: سیل آخر هفته در آذربایجان غربی موجب جان باختن یک تن، بروز خسارت در بیش از هزار هکتار از اراضی کشاورزی و تلف شدن بیش از ۶۰۰ رأس دام شد.

او با اشاره به بسته شدن راه ارتباطی الند خوی براثر جریان سیل، اضافه کرد: جاده اصلی منطقه الند بخش صفائیه خوی به علت بارندگی شدید باران جریان سیل بسته شدن راه ارتباطی الند خوی براثر جریان سیل وطغیان رودخانه الند مسدود شد.

جعفری با بیان اینکه در این منطقه ۱۷ روستا واقع شده است، تکید کرد: تیم‌های امدادی و بازسازی جاده در حال اعزام به منطقه برای بازگشایی محورها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست