اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی و شرعی بر سلامت دام های قربانی در روز عید سعید قربان در سراسر استان توسط ۸۱ اکیپ نظارتی خبر داد.

سید امید خلیل زاده، با اشاره به انجام سنت قربانی در روز عید قربان، گفت:  نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام در تمامی شهرستان‌های استان توسط بازرسین بهداشتی و شرعی با ساماندهی ۸۱  اکیپ ثابت و سیار انجام می شود‌.

 خلیل زاده گفت :  به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان  گوشت قربانی و تأمین  بهداشت عمومی ، اداره  کل دامپزشکی آذربایجان غربی با هماهنگی های بعمل آمده با نهاد های اجرایی از جمله استانداری ، فرمانداریها ، شهرداریها ، امامان جمعه و جماعات و با به کار گیری بیش از ۱۵۰ نفر نیروی فنی اعم از دامپزشک ، بازرس گوشت و ناظر ذبح شرعی در قالب ۸۱  اکیپ نظارتی و بازرسی شرعی و بهداشتی دامپزشکی ( ۱۹  اکیپ ثابت و  ۶۲   اکیپ سیار)  درسطح استان آماده پذیرش دامهای نذری و قربانی جهت نظارت بر ذبح آنها با رعایت اصول فنی ، بهداشتی و شرعی در روز عیدسعید قربان بطور رایگان است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه در روز عید قربان عده ای از افرادسودجو و فرصت طلب اقدام به کشتار و فروش دامهای مشکوک در میادین و چهار راههای بزرگ شهر تحت پوشش دام قربانی و نذری می نمایند ، لذا توصیه می شود شهروندان گرامی دامهای قربانی خود را ترجیحاً در کشتارگاه دامی شهرستان و یا در محل های تعیین شده از طرف شهرداریها و مشاوره با مامورین دامپزشکی ذبح نمایند .

خلیل زاده تصریح کرد: بدیهی است اکیپهای سیار کنترل بهداشتی شبکه ها ی دامپزشکی با عوامل کشتار دام و عرضه و فروش گوشت در خارج از مراکز عرضه مجاز (قصابیها) در روز عید قربان برخورد قانونی خواهند کرد.

مدیر کل دامپزشکی استان در پایان گفت: ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دامهای قربانی مستقر در اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی در روز عید قربان  با شماره تماس ۳۲۷۷۸۷۰۱ و شماره تلفن های  ۳۲۴۲۶۸۴۸  و ۳۲۴۲۶۹۴۸ شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه  و  سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ از ساعت ۷ صبح الی ۱۳ بعد از ظهر  آماده ارائه هرگونه راهنمائی و پاسخگویی به سئوالات شهروندان استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست