اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی از خلع ید نزدیک ۱۰۰۰ هکتار از اراضی تصرفی استان از دست متصرفان در سالجاری خبر داد.

میر صمد سید موسوی با بیان اینکه در زمینه تخریب و تصرف اراضی ۹۰۸فقره پرونده از ابتدای سال تاکنون تشکیل شده است افزود: در این راستا تعداد ۳۰۳ مورد از تخریب و تصرف در اراضی ملی در راستای اجرای قانون تبصره یک ماده ۵۵ جلوگیری شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد پرونده ۶۷۲ فقره احکام صادره قضایی به اجرا درآمد عنوان کرد: پرونده های تخریب و تصرف در عرصه های ملی در سطح استان به خصوص در مناطق زاگرسی و رویش جنگلی با هماهنگی های انجام شده با مراجع قضایی در سریع ترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار می گیرد.

موسوی از اختصاص۱۸۳ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای ۲۰ طرح‌های آبخیزداری استان خبر داد و اضافه کرد: این طرح ها شامل سازه‌های سنگ ملاتی، سازه گابیونی و خشکه چین است که در حدود ۴۰ هزار مترمکعب انجام می شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با اشاره به تشکیل تعداد ۸۷۸ فقره پرونده چرای غیر مجاز و ۹۴۶ فقره پرونده تخریب در استان طی سالجاری نیز افزود: امسال تعداد ۲۵۷ نفر از متخلفین و متجاوزین به عرصه های منابع طبیعی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده اند.

به گزارش مهر ؛ وی در خصوص آتش سوزی مراتع و جنگل ها در استان طی سالجاری خاطرنشان کرد: طی سالجاری در سطح ۲۶۳ هکتار از مراتع و ۱۵ هکتار از جنگلهای استان اتش سوزی رخ داده است که تمامی آتش سوزیهای گزارش شده غیر عمدی و در اثر سهل انگاری مردم و گردشگران در طبیعت بخصوص در ایام تعطیل و روزهای جمعه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست