اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  پیرو مصوبه کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران، خیابان کاج واقع در بزرگراه شهید چمران، بالاتر از خیابان باقرخان به نام خیابان “سردشت” تغییر یافت.

 آیین نامگذاری خیابان “سردشت” با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه ۲، رئیس واعضای شورای شهر و شهردار شهر سردشت برگزارشد.

محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه نامگذاری خیابانی به نام “سردشت” فرصتی برای گرامیداشت شهدای مظلوم شهر سردشت است، گفت: شورای اسلامی شهر تهران در راستای وظایف خود در نامگذاری میادین، معابر و اماکن شهری، به دنبال درخواست اعضای شورای شهر سردشت مبنی بر نامگذاری خیابانی به نام این شهر، در کمیسیون نامگذاری مصوب و عملیاتی شد.

او هدف از این پیشنهاد را زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هفتم تیر بمباران شیمیایی سردشت عنوان کرد و گفت: این پیشنهاد با استقبال و تایید حاضران و اعضای این کمیسیون مواجه شد.

حق شناس افزود: سردشت یکی از شهرهای تاریخی ایران است و با توجه به اینکه تهران به عنوان ایران کوچک شناخته می‌شود و میلیون‌ها نفر از هموطنان از شهرها و فرهنگ‌های مختلف کشور در اینجا ساکن هستند نامگذاری خیابان به نام سایر شهرها می‌تواند تقویت وحدت و همدلی را موجب شود.

محمودی پور رئیس شورای شهر سردشت نیز با تقدیر از توجه ویژه شورای شهر و مدیریت شهری تهران نسبت به نامگذاری خیابانی به نام این شهر گفت: شهر سردشت به دلیل برخورداری از ظرفیت‌های گردشگری و آثار تاریخی به عنوان نگین سبز غرب کشور شناخته می‌شود و آمادگی میزبانی از گردشگران و سایر هموطنان را دارد.

او افزود: این حرکت فرهنگی، آغازی برای تبادل فرهنگ و تقویت همدلی شهروندان تهرانی با شهروندان سردشت است.

به گزارش کردپرس، هفتم تیرماه سال ۱۳۶۶ رژیم بعثی عراق با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پر ازدحام شهر سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی این شهر به شهادت رسیده و بیش از ٨ هزار نفر دیگر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفته و دچار مصدومیت شیمیایی شدند. سردشت اولین شهر قربانی سلاح های شیمیایی در جهان خوانده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست