اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: بیشترین بازماندگان از تحصیل آذربایجان غربی را دختران تشکیل می دهند.

ابراهیم محمدی در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در محل استانداری برگزار شد افزود: طبق آمار خام ۵۳۲۸۷ نفر بین ۶تا۱۶ سال; باز مانده از تحصیل در آذربایجان غربی شناسایی شده اند که سهم دختران دراین آمار بیشتر است.

محمدی بااشاره به اینکه ۶هزار و ۸۷۴ بازمانده از تحصیل که محل تولد وتحصیل شان در آذربایجان غربی است درسال های اخیر در مقطع ابتدایی شناسایی شده اند تصریح کرد: ازاین تعداد امسال ۶۴۳ نفر با اقدامات لازم جذب شده و سرکلاس هستند.

وی ادامه داد: برای جذب ۴۷۰ دانش آموز باز مانده از تحصیل درمقطع ابتدایی ۳۰۰۰ میلیون ریال، برای جذب هزار نفر در مقطع متوسطه اول ۱۲۰۰۰ میلیون ریال و برای جذب ۱۱۰۰ نفر در مقطع متوسطه دوم ۱۶۵۰ میلیون ریال اعتبار لازم است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: شهرهای سلماس،مهاباد،خوی، پیرانشهر و سردشت بیشترین بازمانده از تحصیل درمقطع ابتدایی و خوی ،سلماس، میاندوآب بیشترین بازمانده از تحصیل در مقاطع تحصیلی متوسطه اول ودوم استان را به خود اختصاص داده اند.

وی بااشاره به اینکه تاکنون۳۷ هزارو۸۲۲ نفر دانش آموز پیش دبستانی در سیستم آموزش وپروش استان ثبت شده است تاکید کرد: سال گذشته ۳۰ هزار و۵۷۵ نفر در مقطع پیش دبستانی در سیستم آموزش پرورش استان ثبت شد که امسال به این تعداد۷ هزارو۲۴۷ نفر افزوده شد که یک اتفاق خوب در پوشش پیش دبستانی در استان است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی باتاکید بر اینکه براساس سرشماری سال۹۰ تعداد ۲۵۹ هزار و۸۹۶ نفر بی سواد بین۱۰ تا ۴۹ سال و درسرشماری سال۹۵تعداد ۱۹۴ هزارو ۳۳۶ نفر بی سواد شناسایی شده اند ادامه داد: طبق امار های بدست آمده در بین دو سرشماری۹۳ هزار و۲۶۵ نفر بین دوسرشماری سواد یادگرفته و مدرک دریافت کرده اند.

وی افزود: در آذربایجان غربی ۱۲ مدرسه تک دانش آموزی و ۱۲۲ مدرسه زیر ۵ دانش آموز و۳ هزار و۲۰۰ کلاس چند پایه فعال هستند.

محمدی بااشاره به اینکه۲۴ هزارو ۸۰۰ کلاس درس در استان وجود دارد تصریح کرد: در آذربایجان غربی ۱۳۲ نفر سرباز معلم در۷۰ کلاس مقطع ابتدایی تدریس می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست