اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در شامگاه سفر کاری خود به شمال استان به همراه مجیدی دادستان مرکز استان ، مرتضی حاتمی رئیس حفاظت و محمدپور و محمد زاده معاونین دادگستری استان و محمدی مدیر کل زندانهای استان و روسا و دادستان های حوزه های قضائی ماکو، چالدران، شوط و پلدشت وقضات دادگستری ماکو در زندان این شهرستان حاضر و از بندهای آن بازدید و با زندانیان دیدار و پای صحبت های آنها نشسته و به درخواست های آنها رسیدگی و دستورات لازم را صادر کردند.

ناصر عتباتی در حاشیه این بازدید در جلسه کمیته ساماندهی زندانیان هم شرکت کرد و در این جلسه گفت : درخصوص زندان ناگزیر هستیم نگاه متعادل داشته باشیم و هم منافع جامعه و هم زندانی و هم خانواده آنها را مدنظر داشته باشیم.

عتباتی با اشاره به اینکه محکومیت حبس شاید جنبه ارعابی داشته باشد ولی آنچنانکه باید اثر اصلاحگر و تربیتی ندارد، خاطرنشان کرد : شاید آثار سوئی هم برای برخی محکومان فاقد سابقه کیفری داشته باشد و این افراد در زندان تحت تاثیر محکومان سابقه دار قرار بگیرند لذا زندانی کردن این افراد به نفع خانواده آنها و جامعه نمی باشد.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد : در صدور قرارهای تامین دقت بیشتری شود تا منجر به بازداشت نشود.

وی از قضات خواست با در نظر گرفتن شرایط و اوضاع و احوال خاص متهم و نیز آثار و تبعات بازداشت و حبس افراد در جامعه و آسیب های اجتماعی ناشی از آن و نیز عدم وجود تاثیرات اصلاحی و تربیتی حبس، از بازداشت متهمین و صدور حکم حبس برای مجرمین پرهیز و بجای آنها از مجازات‌های جایگزین حبس و تاسیسات جدید قانونی استفاده بکنند.

عتباتی در ادامه به اشتغال کار زندانیان هم تاکید داشت و اشتغال زندانیان را تاثیر گذار دانست.

مجیدی دادستان مرکز استان هم در این جلسه به استفاده از نهادهای ارفاقی در همه مراحل رسیدگی خصوصا تعلیق تعقیب تاکید و از قضات دادسرا خواست در جرایم قابل گذشت از این ارفاقات نهایت بهره را ببرند.

وی همچنین ضابطین ، خصوصا کلانتری ها را به سمت و سوی سازش توصیه کرد.

در این جلسه رئیس زندان ماکو نیز گزارشی از وضعیت زندان ماکو ارائه نمود و اعلام داشت میزان اشتغال زندانیان ماکو ۶۸ درصد می باشد و در شش ماهه اول ۳۳ نفر از زندانیان از پابند الکترونیک استفاده نموده اند و ۱۷۰ مورد نیز از این زندان بازدید به عمل آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست