اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت های حقوقی دستگاه های اجرایی و عدم استفاده بهینه از این فرصت برای صیانت از بیت المال، تشکیل شورای هناهنگی حقوقی دستگاه های اجرایی را خواستار شد.

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی با اشاره به بازنگری در تعداد جلسات برای افزایش رضایتمندی عمومی، پرهیز از موازی کاری و افزایش بهره وری را از مطالبات جدی برشمرد و گفت: ۵۰ درصد نارضایتی های عمومی ناشی از عدم حضور مدیران در دستگاه های اجرایی است. می طلبد تا در تعداد جلسات مدیران برای افزایش کارهای عملیاتی تر و اجرایی تر بازنگری شود.

محمدصادق معتمدیان در پنجمین جلسه شورای اداری آذربایجان غربی که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار شد، ضمن تبریک چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، آذربایجان غربی را استانی استراتژیک بلحاظ قرار گیری در کریدورهای بین المللی و بهره مندی از ظرفیت های مرزی برشمرد و گفت: برای شکوفایی ظرفیت های استانی در راستای پیشرفت و آبادانی، طی یک برنامه و اقدام جهادی، پیشران های توسعه اعم از مرز، تجارت بین الملل، گمرکات، بازگشایی مرزهای جدید، معادن و گردشگری بطور جدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه بازگشایی مرزهای جدید با عراق و ترکیه به عنوان یکی از مطالبه های جدی استان اجرایی شده است ادامه داد: امروز آثار و برکات بهره مندی از ظرفیت های مرزی را در رشد شاخص های اقتصادی از جمله اشتغال شاهد هستیم.

استاندار آذربایجان غربی گفت: در دو سال گذشته بیش از ۵ هزار پروژه نیمه تمام که عمدتا بخاطر گره های حقوقی و مالی راکد مانده بودند افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفتند.

استاندار آذربایجان غربی، افزایش رضایتمندی عمومی را یکی از دستاوردهای رشد اشتغال و بهبود شاخص های اقتصادی عنوان کرد و گفت: جهش قابل توجه رخ داده در بخش عمرانی و زیرساختی استان موجب شده تا بسترهای سرمایه گذاری و توسعه بیش از پیش فراهم شود.

معتمدیان توجه به مطالبات مردمی را از اولویتهای دولت در آذربایجان غربی برشمرد و گفت: در این دو سال ۱۰۰ سفر شهرستانی انجام گرفت. مدیران دیگر در پشت درهای بسته برای توسعه تصمیم گیری نمی کنند. بازدیدهای میدانی منجر به اولویت بندی مطالبات شده است.

وی توجه به پیشران معدن از طریق توسعه مطالعات، تعیین تکلیف معادن راکد و سرمایه گذاری در بخش معدنی را از دیگر اقدامات شاخص استان برشمرد و گفت: در طی دو سال علاوه بر شناسایی پهنه های جدید معدنی، ۷۲۰ معدن و پهنه تعیین تکلیف شد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تحولات رخ داده در توسعه صنعتی، کشاورزی و گردشگری، تامین امنیت را مبنای اصلی توسعه دانست و افزود: به مدد تلاش نیروهای نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و قضایی، آذربایجان غربی جزو ۵ استان امن کشور محسوب می شود.

معتمدیان در ادامه به اقدامات شاخص دولت در بهبود نظام اداری اشاره کرد و گفت: برای روانسازی فرآیندهای اداری نیازمند اعطای اختیارات به استانها هستیم. عدم اختیار مدیران استانی مانع اصلی کُندی خدمات به مردم است.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت های درون سیستمی برای افزایش راندمان و کاهش تخلفات، خواستار تشکیل شورای هناهنگی بازرسی دستگاه های اجرایی برای افزایش هم افزایی، پرهیز از موازی کاری و افزایش رضایتمندی مردم شد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت های حقوقی دستگاه های اجرایی و عدم استفاده بهینه از این فرصت برای صیانت از بیت المال، تشکیل شورای هناهنگی حقوقی دستگاه های اجرایی را خواستار شد.

معتمدیان افزایش نرخ بهره وری را یکی از اولویت های دولت برشمرد و گفت: خوشبختانه با تلاش سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دستگاه های اجرایی، آذربایجان غربی از رتبه ۲۹ بهره وری در سال ۱۴۰۰ به رتبه ۷ در سالجاری ارتقا یافته است.

وی بازنگری در تعداد جلسات برای افزایش رضایتمندی عمومی، پرهیز از موازی کاری و افزایش بهره وری را از مطالبات جدی برشمرد و گفت: ۵۰ درصد نارضایتی های عمومی ناشی از عدم حضور مدیران در دستگاه های اجرایی است. می طلبد تا در تعداد جلسات مدیران برای افزایش کارهای عملیاتی تر و اجرایی تر بازنگری شود.

استاندار آذربایجان غربی بازنگری در شاخص های جشنواره شهید رجایی برای حرکت بسمت معیارهای محتوایی، راه اندازی اداره کل راه آهن و شیلات در استان و واگذاری اختیار تعیین تکلیف پُست های بلاتکلیف اداری به استانها را نیز مورد اشاره قرار داد.

معتمدیان با بیان اینکه آذربایجان غربی دروازه ریلی ایران به ترکیه است و با وجود بهره مندی از ۴ ایستگاه اصلی، فاقد نهاد پیگیر برای توسعه ناوگان بویژه باری است گفت: ایجاد اداره کل راه آهن می تواند به توسعه ناوگان باری که سهم بسزایی در کاهش تورم و قیمت تمام شده و رشد سرمایه گذاری دارد کمک شایانی نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست