اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

برای ایجاد بازدارندگی در مقابل دشمنان از یکی از ابزارهای خود استفاده کرده و این پیام بسیار مهم را به دنیا گوشزد نمود که هر چند مایل به افزایش تنش و درگیری در منطقه نیست اما در عین حال با قدرت از منافع مشروع و به حق خود دفاع کرده واجازه هیچ گونه سوء استفاده ای را به دشمن نخواهد داد.

آوای مرز / محمد سعادتمند : چند شب گذشته مقرهای تروریستی داعش و موساد در سوریه و اربیل مورد حمله موشکی سپاه قرار گرفته و منهدم گردید. به گفته مقامات سپاه این آغاز انتقام از تروریست ها  بوده و تا آخرین نفر آنها مورد ضربه قرار خواهند گرفت.

در واقع سپاه پاسدارن به نمایندگی از مردم ایران  با این اقدام خود ضمن شروع انتقام گیری از قاتلان زنان و کودکان بی گناه حملات تروریستی ، اهداف مهم دیگری را نیز محقق نموده که به برخی نکات و ویژگی های آن می پردازیم.

۱-  شاید یکی از مهم ترین ویژگی های این عملیات ضد تروریستی موفق ، حمله به مقرهای تروریستی داعش و موساد به طور کاملا همزمان باشد.در واقع ایران با این همزمانی حمله به داعش و موساد در انتقام حملات تروریستی ، عملا رژیم صهیونیستی را همردیف داعش در تروریسم معرفی می نماید.در عین حال توانایی بالای کشورمان در انتخاب و هدف قرار دادن دقیق چند مقر تروریستی در دو کشور مجزا یکی دیگر از ویژگی های این عملیات به شمار می رود .

۲- در این حملات برای اولین بار از موشک های بسیار دقیق با برد بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر استفاده گردید . مقر تروریست ها در ادلب سوریه از جنوب خوزستان مورد حمله قرار گرفت در حالی که اگر از کرمانشاه و یا آذرباجان غربی اقدام می شد مسافت نزدیک تر بود اما انتخاب این برد کاملا حساب شده و معنادار می باشد وقتی بدانیم حداقل برد مورد نیاز موشکی از ایران به اسراییل تقریبا معادل همین ۱۲۰۰ کیلومتر می باشد.

۳- این عملیات علاوه بر تنبیه و انتقام سخت از تروریست های میدانی در عین حال یک پیام هشدار آمیز بسیار محکم به رژیم صهیونیستی داشت که در صورت تداوم اقدامات تروریستی علیه مردم و منافع ایران، گرفتارانتقام  دستان بلند ایران خواهد شد.

۴- این عملیات ثابت کرد که هیچ جای امنی در منطقه  برای تروریستها وجود ندارد  وآنها در صورت انجام هر اقدام کور تروریستی بایستی منتظر موشک های دقیق ایرانی باشند که آنها را به دام انداخته و به سزای اعمالشان خواهد رساند.

۵- در بحبوحه حوادث جاری در منطقه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطین تا بمباران یمن توسط آمریکا و انگلیس ؛ این عملیات در راستای بازدارندگی از هر گونه فکر مخرب برای صدمه زدن به منافع ایران نیز تعریف می گردد.

۶- این حملات موشکی در عین حال هشداری سخت بود به کسانی که در منطقه خود را در راستای منافع رژیم صهیونیستی و جاسوسی برای آن رژیم و اقدام علیه ایران قرار داده اند ؛ مزدوری برای اسراییل علیه ایران به قیمت جانتان تمام خواهد شد ، این امر شاید دیر و زود داشته باشد اما هرگز سوخت و سوز ندارد. سرنوشت آقای  دیزایی  شاهد مثال این واقعیت محتوم است. و…

به هر حال ایران برای ایجاد بازدارندگی در مقابل دشمنان از یکی از ابزارهای خود استفاده کرده و این پیام بسیار مهم را به دنیا گوشزد نمود که هر چند مایل به افزایش تنش و درگیری در منطقه نیست اما در عین حال با قدرت از منافع مشروع و به حق خود دفاع کرده واجازه هیچ گونه سوء استفاده ای را به دشمن نخواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست