اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: فرد حیوان‌آزاری که اقدام به بریدن گوش‌های یک قلاده سگ در ارومیه کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

 رضا خیری افزود: پس از انتشار تصاویر بریدن گوش‌های یک قلاده توله سگ در  صفحات اینستاگرام، اکیپ عملیات یگان حفاظت این اداره کل، موضوع را در دستور کار قرار داد.

وی گفت: پس از بررسی‌های اولیه معلوم شد حادثه در شهرستان ارومیه رخ داده است که با اخذ دستور لازم از مراجع قضایی موضوع از طریق تیم‌های کارشناسی پلیس فتا در ارومیه پیگیری و متهم پس از شناسایی و احضار، با اخذ توضیحات تحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی با قدردانی از همکاری نیروهای پلیس فتا بیان کرد: موضوع بریدن گوش‌های توله سگ در بین افرادی که اقدام به نزاع سگ‌ها می‌کنند رواج داشته که این موضوع از مصادیق بارز حیوان آزاری است.

وی گفت: این فرد متخلف پس از دستگیری نسبت به اقدام خود ابراز پشیمانی کرد.

خیری ادامه افزود: با هماهنگی‌هایی که با مراجع قضایی و همچنین تیم‌های پلیسی استان محقق شده تخلفات زیست محیطی هم‌اکنون در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیگیری و متخلفان در کمترین زمان دستگیر می‌شوند.

وی با بیان اینکه حیوان‌آزاری از جمله تخلفات زیست محیطی است که برخی از افراد اقدام به این عمل می‌کنند اظهار داشت: هم‌اکنون برخورد با این موضوع تبدیل به یک مطالبه عمومی شده و یگان حفاظت محیط زیست نیز در برخورد با این موارد با جدیت کامل عمل می‌کند.

در آبان‌ماه سال جاری فردی اقدام به بریدن گوش‌های یک توله سگ و انتشار در فضای مجازی کرده بود که موجب ناراحتی و جریحه‌دار شدن احساسات دوستداران حیوانات و فعالان محیط زیست شده بود

مشاهده یک قلاده خرس قهوه ای در منطقه مارمیشوی ارومیه 

 رییس اداره محیط زیست ارومیه نیز گفت: افراد محلی امروز پنجشنبه در ارتفاعات مارمیشو در حوزه استحفاظی این شهرستان یک قلاده خرس قهوه ای بالغ را مشاهده کردند.

 مختار خانی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: افراد محلی روز پنجشنبه در ارتفاعات مارمیشو واقع در ۴۰ کیلومتری غرب شهر ارومیه، یک قلاده خرس قهوه ای بالغ را مشاهده کردند.

او تصریح کرد: خرس قهوه ای از جمله گونه های مهم و حساس بوده که در سال‌های اخیر جمعیت آن به شدت کاهش یافته است و به همین دلیل جهت حفظ و احیای نسل آن توسط سازمان حفاظت محیط زیست برنامه ملی حفاظت از این گونه تهیه و تدوین شده است.

رییس اداره محیط زیست ارومیه تصریح کرد: آذربایجان غربی به لحاظ شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی از جمله مناطق مهم کشور برای زیست این گونه محسوب می‌شود و در تمامی مناطق این استان پراکنش دارد.

خانی گفت: در سال های اخیر و بعد از ابلاغ برنامه عمل ملی حفاظت از این گونه ارزشمند، تلاش های زیادی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست این استان در راستای حفظ و احیای نسل خرس قهوای انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست