اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز  / محمد سعادتمند :  رهبر معظم انقلاب در دیدار چند روز پیش اهالی صنعت با ایشان علاوه بر تمام رهنمودهای راهگشایی که به جهت پیشرفت و ارتقای صنعت کشورداشتند ، اما در عین حال به صراحت و با نام بردن از دو صنعت مهم که اتفاقا بیشترین حمایت ها از آنها به عمل آمده یعنی صنعت خودرو و صنعت لوازم خانگی گلایه های بسیار مهمی را از آنها به عمل آوردند.

ابتدا در مورد لوازم خانگی با عنایت به حمایت صریح و قاطع ایشان از این صنعت در چند ماه گذشته توقع این بود که دست اندرکاران صنعت لوازم خانگی با غنیمت شمردن این حمایت بسیار بزرگ و راهبردی و با ریل گذاری درست این صنعت مهم نه تنها بخش عمده بازار داخل را با تولیدات با کیفیت خوب و قیمت مناسب تامین نمایند بلکه با همتی بلند و دیدی وسیع به سمت دستیابی فناوری های نوین جهانی رفته و جاپای خوبی برای خود در بازارهای منطقه ای و جهانی ایجاد نمایند .

اما با کمال تاسف آن چه که عملا اتفاق افتاد این بود که این دوستان با توهم اینکه بازار انحصاری کشور همچون خودروسازان به چنگشان افتاده دقیقا پا در جای پا ی آنها گذاشته و تنها اقدامی که در این مدت از آنها شاهد بودیم فقط و فقط افزایش  چندین باره قیمت کالاهای تولیدی خود به بهانه های واهی و ساختگی بود به گونه ای که سرانجام خود مقام معظم رهبری در مقابل این قدر ناشناسی مجبور به واکنش شدند.

این اقدام مهم رهبری و تذکر شدید به مسئولان  مرتبط با تولید لوازم خانگی  بسیار به موقع و موثر بود  به گونه ای که اگر این اقدام انجام نمی شد تا چند صباح دیگر همان بلایی سر صنعت لوازم خانگی می آمد که هم اینک سر خودرو سازی آمده است.

یعنی در صورت ادامه همین روند تا چند سال دیگر ما شاهد تولید لوازم خانگی با فناوری از رده خارج ، بدون هیچ پیشرفتی ، با کیفیت بسیار نازل و قیمت های نجومی  می بودیم.

مورد مهم و راهبردی دیگری که ایشان بدان اشاره کردند در مورد بحث کیفیت پایین خودروهای تولید داخل بود.

جای بسیار خوشبختی است برای تمام کسانی که  در رسانه های مختلف من جمله همین سایت محترم الف نسبت به روشنگری در مورد اجحافی که در قضیه خودروسازی به مردم می شود قلم زده اند  ، اینکه شخص رهبر انقلاب با صحه بر این روشنگری ها  بویژه در بخش کیفیت خودرو  و با گلایه از دست اندرکاران این صنعت، علی رغم همه گونه حمایت ها و با اشاره به اعتراض به حق مردم ، خواستار ارتقای کیفیت و فناوری در تولید ات خودرو شدند و با این فرمایشات عملا حجت را بر کلیه دست اندرکاران بخش تولید خودرو تمام کردند.

مسلما زین پس هیچ بهانه ای برای خودروسازن باقی نخواهد ماند و آنها نمی توانند  پشت مسائلی همچون تولید ملی و … پنها ن شده و تمام ضعف ها و کاستی های خود را به پای مفاهیم مقدس و مهمی چون حمایت از تولید ملی و اشتغال و  امثال آنها گذاشته  و همچنان به راه اشتباه گذشته خود ادامه دهند.

در این بین و برای اجرای منویات رهبر انقلاب در جهت ارتقای فناوری و کیفیت خودرو علاوه بر دولت و مجلس و تمام ارگان ها و سازمان های دولتی ، نقش و وظیفه مردم و بویژه رسانه ها سنگین تر نیز خواهد شد ، اگر تا گذشته وظیفه رسانه روشنگری بوده اینک علاوه بر آن وظیفه مهم پیگیری و رصد دقیق صنعت خودرو سازی برای رسیدن به جایگاه مطلوب خود نیز به آن افزوده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست