اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تکمیل استادیوم پنج هزار نفری سلماس در راستای توسعه زیرساخت‌های ورزشی این شهرستان در اولویت برنامه‌های دولت در سفر استانی به آذربایجان غربی قرار می‌گیرد.

بهرام عین الهی روز جمعه در بازدید از ورزشگاه پنج هزار نفری در دست ساخت سلماس افزود: تکمیل این استادیوم نیازمند ۳۵ میلیارد تومان اعتبار است که با قرار گرفتن پروژه در ردیف طرح‌های اولویت دار سفر رییس جمهور به استان و تخصیص اعتبار به زودی شاهد تکمیل و بهره برداری از این مجموعه ورزشی خواهیم بود.

وی تاکید کرد: در تماس با وزیر ورزش و جوانان و اعلام وضعیت موجود قول مساعد برای تکمیل زیرساخت‌های ورزش شهرستان سلماس داده شد و ضروریست شهروندان هم برای سلامتی خود همت کرده و ورزش را در اولویت کارهای روزمره خود قرار دهند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: این طرح  ملی که دو سال قبل به صورت ناقص افتتاح شده یکی از مطالبات مهم مردم بویژه ورزشکاران شهرستان است که امید می‌رود به زودی تکمیل و به صورت کامل به بهربرداری برسد.

عین الهی در سفر به سلماس همچنین با خانواده شهید ولی نژاداسد، اولین شهید مدافع سلامت سلماس دیدار و گفت‌ وگو کرد.

وی در این دیدار که در روستای شوریک سلماس انجام شد، گفت: شهید نژاداسد نمونه‌ ایثارگرانی بود که همانند دفاع مقدس همیشه در صحنه جبهه مبارزه با بیماری کرونا حضور داشت و در نهایت نیز در جبهه سلامت به آرزوی دیرینه خود یهنی شهادت رسید.
عین الهی با بیان اینکه در دوران کرونا ۲۰۰ نفر از کادر درمان کشور در راه سلامت به شهادت رسیدند، افزود: رسانه‌ها باید صحنه‌های زیبای جلوه‌های شهادت و ایثار را به تصویر بکشند تا الگویی برای جامعه باشد.

اختصاص ۳۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار بر بیمارستان سلماس

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  همچنین گفت: سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ادامه روند ساخت بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی سلماس با حمایت و تصویب هیات دولت در جلسه استانی امروز، اختصاص می‌یابد.

 بهرام عین اللهی روز جمعه در بازدید از روند ساخت بیمارستان سلماس افزود: برای تکمیل طرح بیمارستان ۲۶۰ تخت خوابی سلماس بیش از چهار هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز بوده و عملیات اسکلت و دیوار چینی این طرح در حال تکمیل است.

وی اظهار کرد: بعد از اصلاح و تایید نقشه‌های معماری از سوی دانشگاه علوم پزشکی سه هزار مترمربع به زیربنای بیمارستان شهرستان سلماس‌ افزوده شد و مساحت کل زمین بیمارستان ۵٢ هزار مترمربع شده است.

عین الهی ادامه داد: یک هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال برای احداث بیمارستان جدید شهرستان سلماس تاکنون هزینه شده و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش بینی شده با استفاده از همه امکانات و منابع مالی این بیمارستان نیمه اول سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه امسال روند پیشرفت فیزیکی این بیمارستان شتاب گرفته است، افزود: روند اجرای این طرح طی سال‌های گذشته به خاطر کمبود منابع مالی کُند شده ولی با نگاه ویژه اعتباری، در حال حاضر عملیات اجرایی آن سرعت گرفته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: توزیع عادلانه تأسیسات دولتی و عمومی در مناطق مختلف کشور بویژه مناطق کم‌برخوردار امری ضروری است و در این راستا توسعه امور زیربنایی و دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی با هدف ارتقای شاخص سلامت در مناطق مرزی یکی از اولویت‌های ما است.

 اهدای یک قطعه زمین

وزیر بهداشت در سفر به سلماس یک قطعه زمین به مساحت ۱۷۷ مترمربع با کاربری مسکونی در محدوده شهری را بعنوان هدیه رییس جمهور به خانواده دارای چهارقلوی این شهرستان اهدا کرد.

 

وزیر بهداشت روز جمعه در دیدار با این خانواده که در فرمانداری این شهرستان انجام شد، ضمن اعلام برنامه حمایتی دولت سیزدهم از خانواده‌هایی که صاحب فرزندان چهار و پنج قلو می‌شوند، گفت: با اختصاص این قطعه زمین خانواده این چهار قلوها دغدغه تامین مسکن نخواهند داشت.

«بهرام عین الهی» با استناد به قانون جمعیت افزود: از سال ۱۴۰۰ سعی شده مقدماتی فراهم شود تا خانواده‌هایی که از نعمت بیش از چهار فرزند برخوردار می‌شوند مورد حمایت  قرار گیرند.

وی اضافه کرد: تلاش می‌شود این قانون و بسیاری دیگر قوانین نوشته شده که بنا به دلایلی و یا نبودن همت لازم عملیاتی نشده‌اند محقق و با همت و پشتکار دولت مردمی اجرایی شود.

وزیر بهداشت گفت: برای تحقق این موضوع و با حمایت و همکاری مجموعه دولت به ویژه وزیر راه و شهرسازی برای شناسایی این خانواده ها اقدام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست