اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : عبدالطیف رشید عضو با سابقه اتحادیه میهنی پس از دو دور رأی گیری در مجلس عراق بعنوان رئیس جمهور جدید این کشور انتخاب شد.

عبدالطیف جمال رشید عضو بلندپایه و با سابقه اتحادیه میهنی کردستان در دو دور رأی گیری مجلس عراق با شکست دادن برهم صالح رئیس جمهور فعلی، بعنوان رئیس جمهور جدید عراق انتخاب شد.

در دور اول رای گیری،از مجموع ۲۷۷ رای، عبداللطیف رشید ۱۵۷ رای و برهم صالح ۹۹ رای کسب کرد.

فراکسیون نسل جدید(الجیل الجدید)، دور دوم رای گیری برای انتخاب رئیس جمهور عراق را تحریم کرد.

سرانجام «عبداللطیف رشید» در دور دوم رای گیری به عنوان رئیس جمهور جدید عراق انتخاب شد و جای «برهم صالح» را در کاخ السلام بغداد گرفت.

عبدالطیف رشید کیست؟

عبدالطیف رشید متولد ۱۹۴۷ میلادی در سلیمانیه و دارای مدرک دکترای مهندسی شهری از دانشگاه منچستر انگلستان است. 

وی از اعضای باسابقه اتحادیه میهنی کردستان و باجناق مرحوم جلال طالبانی است.وی همسر شاناز ابراهیم احمد و پدر ۴ فرزند است.

عبدالطیف رشید پیشتر به مدت هفت سال وزیر منابع آبی عراق در کابینه نوری المالکی بود و پس از آن نیز مشاور برهم صالح رئیس جمهور سابق عراق به شمار می آمد.

پیام تبریک نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان و مسعودبارزانی رئیس حزب دمکرات کردستان

به مناسبت انتخاب ریاست جمهوری عراق ، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان و مسعودبارزانی رئیس حزب دمکرات کردستان هرکدام جداگانه پیام تبریک خود را به عبدالطیف رشید اعلام کردند.

به نقل از شارپرس: پایگاه اطلاع رسانی مسعود بارزانی اعلام کرد، مسعود بارزانی طی یک تماس تلفنی پیام تبریک خود را به دکتر عبدالطیف رشید به مناسبت انتخاب وی بعنوان رئیس جمهور  اعلام کرد و ضمن اعلام حمایت و امید به موفقیت و پیروزی برای ایشان  آرزو کرد پروسه ی سیاسی عراق در مسیری تازه و مقبولی قرار گیرد.
همچنین نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان نیز پیام تبریک خود را به دکنر  عبداللطیف رشید اعلام کرد و ضمن آرزوی موفقیت برای ایشان اظهار امیدواری کرد که همه جناحها در راستای آینده ای بهتر متحد شوند و دولتی پاسخگو در راستای تامین نیازها و مسایل و مشکلات مردم بوجود آورند.

پیام تبریک طالبانی

به مناسبت انتخاب عبدالطیف رشید بعنوان ریاست جمهوری عراق بافل طالبانی با انتشار پیامی اعلام کرد اتحادیه میهنی به پیروزی دست یافت و علیرغم همه نقشه و اهداف مختلف با اراده ایی شکست ناپذیر بر وعده های ملی خود پافشاری کرد.

متن پیام بافل طالبانی:
مردم کردستان
 نهایتا در پروسه سیاسی عراق حزب شما و اتحادیه میهنی کردستان پیروز شد و علیرغم همه نقشه ها و اهداف با اراده ایی شکست ناپذیر بر خواسته و وعده های خود پایبند ماند
به دست آوردن اعتماد مجلس نمایندگان عراق و انتخاب جناب دکتر عبدالطیف رشید سیاستمدار و عضو با سابقه اتحادیه میهنی بعنوان رئیس جمهوری عراق فدرال، پیروزی اراده ی ملت و پروسه دمکراسی و اتحاد ملی بود. ضمن تبریک صمیمانه به ایشان  مطمئن هستم ایشان با پشتوانه ی سوابقش، نقش موثری در وضعیت سیاسی و ملی و حاکمیت و سازماندهی خواهد داشت و در این پست جدید و سرنوشت ساز  در پیشبرد اهداف ملی و قانونی موفق خواهد بود.
 در اینجا به همه اعلام میکنیم که اتحادیه میهنی مثل همیشه مدافع حقوق اقوام و تشکلات میهنی خواهد بود و در صف پشتیبانی و پیشگیری برای ارایه خدمتگزاری ‌و محافظت از حقوق قانونی ملت هستیم و برای پیشبرد صلح و  آرامش اتحاد میان جناحها تلاش میکنیم و درصدد تقویت بیشتر جایگاه اقلیم کردستان و خدمت ببشتر به ملت عزیزمان هستیم.
نهایتا این ملت کرد و عراق بود که در این مرحله  مهم و سرنوشت ساز پیروز شد. با همه صداها و رنگهای متفاوت و با هر اندیشه، تنها یک خواسته پیش روی ماست و آن حفظ اتحاد داخلی کرد و همصدایی درونی ماست.
در آخر می خواهم که از تیم اتحادیه میهنی کردستان و ریاست ان تشکر کنم که همکار و متحد ما بودند . همچنین  از حامیان ما در اقلیم کردستان و عراق سپاسگزارم.
شاد و پیروز باشید  

دلسوز شما
بافل طالبانی
رئیس اتحادیه میهنی کردستان
۱۳اکتبر ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست