اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مشاور معاون حقوقی و امور مجلس و استانها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: راهپیمایی اربعین یک پدافند غیر عامل فرهنگی عظیم است.

سعید جابری انصاری در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی پرافند غیرعامل آذربایجان غربی که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد افزود: راهپیمایی عظیم اربعین نماد وحدت مسلمان و پدافند غیرعامل عظیم فرهنگی است.

جابری انصاری با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل به دنبال ایجاد تاب‌آوری فرهنگی در کشور است تصریح کرد: باید بر فرهنگ وارداتی دشمن غلبه کنیم تا از این طریق آسیب‌های فرهنگی را کاهش دهیم.

وی با اشاره بر اینکه آذربایجان غربی یک استان مرزی و دارای اقوام گوناگون است خاطر نشان کرد: در این استان اقدامات اساسی در حوزه پدافند غیرعامل فرهنگی انجام شده ولی با توجه به هجمه‌های دشمن باید این اقدامات افزایش یابد.

مشاور معاون حقوقی مجلس و امور استانها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد یک همگرایی فرهنگی بین دستگاه‌های فرهنگی کشور را لازم دانست و یادآور شد: اگر به گستردگی رخنه فرهنگی دشمن باور نداشته باشیم پدافند غیرعامل فرهنگی شکل نخواهد گرفت.

جابری انصاری ادامه داد: هدایت راهبردی و هماهنگی برنامه های حوزه فرهنگ و هنر، مبتنی بر اجرای گام دوم انقلاب براساس سند راهبردی انقلاب، شناسایی ارزش‌گذاری سرمایه ها ودارایی‌های کشور در چارچوب اسناد بالادستی، بررسی آسیب‌های اجتماعی عمومی مبتنی برنظام فرهنگی عمومی کشور، ارتقای هدفمندانه ظرفیت‌های موجود و نهادینه‌سازی ملاحظات پدافند غیرعامل از جمله سیاست‌های اجرایی پدافند غیرعامل فرهنگی کشور است.

وی جنگ نرم را خطرناک‌تر از جنگ نظامی اعلام و اظهار کرد: دشمن با نفوذ تدریجی در خانواده‌ها و تغییر الگوی رفتاری در تلاش است باورهای دینی و ارزش‌های متضاد در جامعه ایجاد کند که برای جلوگیری از این نفوذ تدبیر مسئولان فرهنگی در بحث فرهنگ عمومی لازم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست