اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی گفت: بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به چغندرقند اختصاص یافته که با وجود مصرف بسیار بالای آب و خروج بخش زیادی از این محصول از استان، این حجم از کشت مقرون به صرفه نیست.

محمدصادق معتمدیان در دیدار مدیران حوزه آب استان ، با تاکید بر ضرورت افزایش راندمان کشاورزی استان، افزود: کشاورزی استان باید به سمت کشت محصولات کم آب بر حرکت کند و در این راستا، باید طرح های مختلفی توسط سازمان جهاد کشاورزی ارائه شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به لزوم توجه به طرح های توسعه بخش کشاورزی با لحاظ کمبود آب و تغییر الگوی کشت در استان افزود: با توجه به‌ راندمان تولید بالا در واحد های گلخانه ای و مدیریت مصرف آب و همچنین ایجاد فرصت های اشتغال در این واحد ها، برنامه ریزی برای احداث گلخانه های بزرگ باید در استان عملیاتی شود.

معتمدیان با اشاره به ظرفیت های استان در بخش صادرات، گفت: آذربایجان غربی موقعیت بی نظیری در کشور برای صادرات دارد و باید از این ظرفیت برای تولید محصولات کشاورزی گلخانه ای با رویکرد صادراتی بالا استفاده شود.

او فعال شدن کارگروه سازگاری با شرایط کم آبی در آذربایجان غربی را برای دریافت نظرات مختلف در خصوص کاهش مصرف آب بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: وظیفه این کارگروه اجماع سازی بین دستگاه های مختلف برای ارائه طرح هایی در جهت مصرف بهینه آب در استان خواهد بود.

معتمدیان، کمبود آب در برخی از مناطق استان را یکی از مهمترین چالش های آذربایجان غربی برشمرد و افزود: با این وجود، در سال‌های گذشته برنامه ریزی خاصی برای برطرف شدن این چالش در استان صورت نگرفته و اقدامات انجام شده نیز نتوانسته نتایج قابل قبولی داشته باشد.

استاندار آذربایجان غربی، توجه به آبخیزداری را یکی از راهکارهای مهم استفاده از ظرفیت های آبی در حوضه های مختلف آبریز  در استان دانست و اضافه کرد: احداث آب بندهای کوچک آبخیزداری می توانند در مهار سیلاب و  ذخیره آب بسیار موثر باشند و علاوه بر آن،  اعتبار کمی نیز برای ساخت آنها نیاز است.

در این جلسه مدیران حوزه های آبی ارس و دریاچه ارومیه گزارشی از وضعیت آبی حوضه های تحت مدیریت خود ارائه کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست