اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان گفت: هم اکنون تعداد ۲۱۰۰ بی سواد در مناطق عشایری استان شناسایی شده است و باید تا دو سال آینده تعداد عشایر بی سواد استان به صفر برسد.

علی اکبر صمیمی در اجلاس رؤسای آموزش و پرورش استان با اشاره به سیاست های معاونت سوادآموزی استان اظهار داشت: توجه جدی به ریشه کنی بیسوادی در دستور کار قرار دارد و برابر برنامه ۶ ساله تا سال ۱۴۰۴ باید تعداد افراد بی سواد استان به صفر برسد.

صمیمی، آموزش اولیا بی سواد را از سیاست های اصلی حوزه سوادآموزی عنوان کرد و افزود: نظارت های حضوری بر اجرای کلاس های سوادآموزی مورد تاکید است و امسال ۱۶۲۴ نفر از آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی امسال به عنوان حق التدریس جذب آموزش و پرورش شدند  .

او با تاکید بر اینکه باید ریشه کنی بی سوادی را باور کنیم؛ افزود: برای این مهم نیازمند برنامه ریزی دقیق، تهیه ابزار مورد نیاز، کنترل و نظارت و انسداد مبادی بی سوادی و جلوگیری از ترک تحصیل هستیم.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان بیان کرد: انتخاب مراکز یادگیری محلی در سراسر استان در محلات حاشیه ای و دارای افراد بی سواد بیشتر باید صورت بگیرد و نظارت بر عملکرد آموزشدهندگان و اهتمام در اجرای برنامه های مهارت شغلی، مهارت زندگی و آسیبهای اجتماعی هم ضروریست.

صمیمی ادامه داد: طرح نماز کلید بهشت در دوره های سوادآموزی در ۱۱ شهر استان از ابتدای آبان ماه امسال آغاز می شود. همچنین امسال دوره های ICDL برای تعداد ۳۳۰ نفر در شهرهای ارومیه، خوی، مهاباد و میاندوآب برگزار می شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی هم گفت: بخشی از معوقات فرهنگیان استان در آینده نزدیک قابل پرداخت است.

تورج سلیمانزاده اظهار داشت: حق التدریس فرهنگیان شاغل تا پایان اسفند۹۷ پرداخت می شود و حق التدریس سه ماهه اول سال ۹۸ دردست اقدام است.

او اضافه کرد: پاداش پایان خدمت و مرخصی ذخیره کلیه بازنشستگان سال ۹۷ پرداخت شده است.

سلیمانزاده درباره بیمه دانش آموزی نیز گفت: مبلغ این بیمه ۷۰ هزار ریال بر اساس اعلام اداره تعاون آموزش و پرورش است .

معاون توسعه مدیریت آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان در استان علاقمند به سرمایه گذاری ست گفت: لازم است تا شورای مراکز رفاهی و درمانی در شهرستانها به صورت فعال تشکیل شود.

در این نشست معاون پژوهش و برنامه ‌ریزی آموزش و پرورش استان هم گفت: بخشنامه ممنوعیت ورود منابع و کتب غیر درسی و غیر استاندارد به مدارس ارسال شده است که ضروریست مورد توجه قرار گیرد.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان افزود: بیش از ۹۸ درصد ابلاغ های فرهنگیان صادر شده است؛ تعداد محدود باقی مانده نیز که عمدتا دارای مشکلات سیستمی بود در حال صدور است.

بهزاد باقرزاده افزود: با تلاش مجموعه آموزش و پرورش استان، بیش از ۶۰۸ هزار دانش آموز سالتحصیلی جدید را بدون مشکلی خاص آغاز کردند.

بهمن ماه سال گذشته، مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در گفت و گو با کردپرس اعلام کرد؛ بیشترین فراوانی بازماندن از تحصیل دانش آموزان عشایر، در مقطع ابتدایی است.

به گفته محمدی؛ تعداد کل دانش آموزان عشایر ۳۵۲۳۴ نفر است که از این تعداد ۳۳۳ نفر بازمانده مقطع ابتدایی هستند که تا کنون ۵۹ نفر جذب شده اند و ۲۷۰ نفر بازمانده متوسطه اول که تا کنون۳۱ نفر جذب شده اند و از ۱۰۰ نفر دانش آموز بازمانده متوسطه دوم نیز ۱۲ نفر جذب شده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش اعلام کرد: تعداد مدارس عشایری سطح استان ۶۴۴ باب است و مدرسه عشایر چادری در سطح استان نداریم و بیشتر مدارس به شکل کانکسی و خشتی و گلی هستند. همچنین ۲هزار و ۳۳۴ نفر معلم عشایر شامل ۷۸۲ نفر همکار زن و ۱۵۵۲ نفر همکار مرد در استان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست