اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

استاندار آذربایجان‌غربی به تخصیص حدود یک و نیم همت برای توسعه شبکه ارتباطی استان در طول دو سال اخیر نیز اشاره کرده و یادآور شد: صد درصد ۴۸ شهر آذربایجان غربی و ۸۶ درصد روستاهای استان به شبکه پهن باند سیار متصل شده‌اند.

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی از دستور وزیر ارتباطات درخصوص تقویت مبادلات پستی مرزی و توسعه تجارت الکترونیک پستی با کشور ترکیه خبر داده و گفت: راه اندازی سامانه تجارت الکترونیک در پایانه های مرزی برای استفاده شهروندان کشورهای همسایه در دستور کار قرار می گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها، گفت: پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها زیرساخت توسعه آذربایجان غربی بوده و اینترنت پرسرعتی که بر بستر فیبر نوری ارائه خواهد شد، می‌تواند چهره ارتباطات استان را متحول کند.
عیسی زارع پور با اشاره به گزارش اپراتور دوم فعال در آذربایجان غربی، افزود: این پروژه در حال حاضر در ۴ شهر آغاز شده و تفاهم‌نامه آغاز پروژه با شهرداران ۴۰ شهر دیگر استان به امضا رسیده و به‌زودی این پروژه در خوی و سلماس به اتمام می‌رسد.

او در پایان از همراهی شبانه روزی استاندار آذربایجان غربی و مدیران استانی در حمایت از توسعه ارتباطات و تکمیل پروژه‌ها و زیرساخت های فناوری به‌ویژه پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها تقدیر و تشکر کرد.

محمدصادق معتمدیان نیز در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونین وزیر، ضمن قدردانی از تلاش جهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه زیرساخت های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دوسال گذشته در مناطق مختلف استان ، خواستار تسریع روند ایجاد سایت های اینترنتی نسل ۵ در آذربایجان غربی شده و افزود: قدردان اقدامات جهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص افزایش ۱۴ درصدی ضریب نفوذ اینترنت در آذربایجان غربی در طول دو سال گذشته هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۳۰۰ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل می شود، گفت: تا پایان سال جاری شاهد اتصال تمام روستاهای بالای بیست خانوار آذربایجان غربی به اینترنت نسل ۳ و ۴ خواهیم بود.

او همچنین با بیان اینکه آذربایجان غربی به دلیل موقعیت جغرافیایی در حوزه ارتباطی عقب‌ماندگی‌هایی داشته، اظهار کرد: این استان در دو سال گذشته در اولویت توسعه شبکه ارتباطی قرار گرفته و با عنایت به دستور وزیر محترم ارتباطات، ضریب پوشش اینترنت در جاده های اصلی و مسیرهای منتهی به مرز آذربایجان غربی بهبود خواهد یافت.

استاندار آذربایجان‌غربی به پیگیری اتمام پروژه مجتمع ICT با ۸۰ درصد پیشرفت تا سال آینده نیز اشاره کرده و افزود: پروژه ایجاد ایستگاه فضایی شهرستان سلماس نیز که ۱۰ درصد پیشرفت داشته، با تخصیص منابع در سال آتی خاتمه می یابد.

معتمدیان همچنین با اشاره به دستور وزیر ارتباطات مبنی بر مطالعه و احداث فیبر پشتیبان شهرستان تکاب، اضافه کرد: با توجه به ضریب نفوذ پایین اینترنت در شهرستان های باروق، چالدران و سلماس، اقدامات فوری در این خصوص نیز برای رسیدن به میانگین کشوری انجام خواهد شد.

او در ادامه از دستور وزیر ارتباطات درخصوص تقویت مبادلات پستی مرزی و توسعه تجارت الکترونیک پستی با کشور ترکیه خبر داده و افزود: راه اندازی سامانه تجارت الکترونیک در پایانه های مرزی برای استفاده شهروندان کشورهای همسایه در دستور کار قرار می گیرد.

استاندار آذربایجان‌غربی به تخصیص حدود یک و نیم همت برای توسعه شبکه ارتباطی استان در طول دو سال اخیر نیز اشاره کرده و یادآور شد: صد درصد ۴۸ شهر آذربایجان غربی و ۸۶ درصد روستاهای استان به شبکه پهن باند سیار متصل شده‌اند.

معتمدیان در پایان با بیان اینکه ۳۱۲ روستای استان در دولت سیزدهم تحت پوشش شبکه ارتباطی پرسرعت قرار گرفته، افزود: با توجه به دستور وزیر محترم ارتباطات، پروژه تامین اینترنت پرسرعت، فیبر نوری منازل و کسب و کارها تا دهه فجر امسال در شهرستان های ارومیه، سلماس و و خوی به اتمام خواهد رسید.

استاندار آذربایجان‌غربی در این دیدار از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت سفر به استان و بازدید از زیرساخت‌های توسعه ای این حوزه دعوت کرد که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن استقبال از این دعوت گفت، به زودی میهمان مردم آذربایجان‌غربی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست