اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

شیخی ادامه داد: روزانه یک میلیارد مترمکعب در کشور مصرف داریم که اگر ۳۰ درصد ان را کاهش دهیم، می‌شود ۳۰۰ میلیون مترمکعب ناترازی گاز ما را از بین می برد.

آوای مرز : مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: ۳۸۹۸ اماکن مذهبی استان شامل: مساجد شهری و روستایی، حوزه‌های علمیه، امامزاده‌ها، موسسات قرآنی، خانه‌های عالم، اقلیت‌های مذهبی و گلزار شهداء از گاز رایگان برخوردار هستند اما متاسفانه کنترلی در مصرف آنها صورت نمی‌گیرد.

علیرضا شیخی در جلسه‌ای که با حضور معاونت اوقاف و امور خیریه و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به منظور تعامل برای کنترل مصرف اماکن مذهبی برگزار می‌شد، اظهار کرد: در فصل زمستان به دلیل افزایش مصرف گاز بخش خانگی، با کمبود گاز مواجه می شویم و از آنجایی که اولویت ما عدم قطعی گاز خانگی است، بر ما تکلیف شرعی و اخلاقی و قانونی است که با جزیی‌ترین کاهش مصارف، امکان صرفه‌جویی ارقام بزرگی را فراهم کنیم.

او با گلایه از عدم حضور نماینده تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه در این جلسه علیرغم دعوت قبلی، بیان کرد:  ۳۸۹۸ اماکن مذهبی استان شامل: مساجد شهری و روستایی، حوزه‌های علمیه، امامزاده‌ها، موسسات قرآنی، خانه‌های عالم، اقلیت‌های مذهبی و گلزار شهداء از گاز رایگان برخوردار هستند اما متاسفانه کنترلی در مصرف آنها صورت نمی‌گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دوره سرد سال گذشته این اماکن در مجموع ۱۸ میلیون و ۸۵۹ هزار مترمکعب گاز مصرف کردند، افزود: بررسی‌های ما نشان می‌دهد اماکن مذکور در مواقعی که تعطیل هستند، وسایل گازسوز خود را قطع و یا حتی کاهش نمی‌دهند.

شیخی با تاکید بر اینکه انتظار داریم در حوزه مصرف گاز، دستگاه‌های متولی اماکن مذهبی از دو جنبه‌ی مدیریت مصرف گاز و برق همکاری کنند، گفت: برق جدای از گاز نیست چراکه ۷۰ درصد نیروگاه های کشور وابسته با گاز هستند.

او با اشاره به مصرف نزدیک به ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب گاز از سوی نیروگاه‌های برق استان برغم محدودیت‌های اعمال شده، ادامه‌ داد: اگر گاز نباشد، نیروگاه‌های استان باید روزانه ۷ میلیون لیتر نفت کوره استفاده کنند؛ لذا ضروری است مصرف کنندگان به ویژه آنهایی که گازبهای رایگان دارند، حداکثر صرفه‌جویی‌ را به عمل آورند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ما هر ساله افزایش مشترک داریم اما در تولید چندان افزایشی نداریم، اظهار کرد: برای افزایش راندمان و کنترل مصرف، باید دستگاه‌های گازسوز تبدیل به احسن شده و از دستگاه‌های با مصرف انرژی A استفاده شود.

شیخی ادامه داد: روزانه یک میلیارد مترمکعب در کشور مصرف داریم که اگر ۳۰ درصد ان را کاهش دهیم، می‌شود ۳۰۰ میلیون مترمکعب ناترازی گاز ما را از بین می برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست