اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در آئین راه اندازی و افزایش ظرفیت تولید شرکت لوله پروفیل ارومیه گفت، افزایش اشتغال در جامعه ارتباط نزدیکی با کاهش آسیب های اجتماعی دارد، لذا تلاش برای افزایش اشتغال در واحدهای تولیدی تکلیف همگانی هست.
ناصر عتباتی ادامه داد : واحد تولیدی لوله پروفیل ارومیه که دچار مشکلات عدیده ای شده بود با ظرفیت ۲۳ نفر کارگر مشغول کار بود که با طرح مشکل در ستاد اقتصاد مقاومتی استان و برگزاری چندین جلسه به همراه بازدید از محل، مشکلات آن بر طرف و مسیر توسعه و افزایش راندمان آن هموار گردید و امروز که طرح توسعه و رشد آن راه اندازی می گردد، این شرکت با ظرفیت حداکثری ۸۰ نفر نیروی کار مشغول تولید انبوه می باشد.
رئیس کل دادگستری استان با ابراز خرسندی از این توسعه و رشد در این واحد تولیدی گفت : علاوه بر همت مالکان و مدیران شرکت، اراده جمعی در ستاد اقتصاد مقاومتی هم بر مبنای توسعه و افزایش تولید و ظرفیت کارایی واحد قرار گرفت و به حمدا… اکنون تعداد ۸۰ خانوار به طور مستقیم از این واحد تولیدی روزی می خورند که جای بسی خرسندی است.
عتباتی که مجیدی دادستان عمومی و انقلاب ارومیه هم او را همراهی می کرد ضمن بازدید از قسمتهای مختلف این شرکت و ملاحظه روند تولید با تعدادی از کارکنان و کارگران از نزدیک گفتگو و در جریان نحوه بکارگیری و رعایت حقوق کارگری آنها توسط کارفرما قرار گرفت و پس از برگزاری مراسم راه اندازی مجدد این شرکت، پای صحبتهای مدیران آن نشست.

قدیمی ترین پرونده قصاص ایران در ارومیه به عفو ختم شد

 رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: قدیمی ترین پرونده قصاص ایران با گذشت اولیای دم از ٣ محکوم به قصاص پس از ۳۴ سال تحمل حبس در ارومیه به عفو ختم شد.

 ناصر عتباتی تصریح کرد: روز گذشته سران عشایر، ریش سفیدان محلی، روحانیون و ائمه جماعت اهل سنت ارومیه  مسئولین زندان و مسئولین عالی قضایی استان و برخی فعالان اجتماعی با حضور اولیای دم و تعدادی از خانواده محکومین  در سالن امامت دادگستری استان گرد هم آمدند تا در روزهای پایانی سال و همزمان با عید نوروز سه نفر را از قصاص نفس نجات دهند.

او افزود: دو خانواده که عزیزانشان به قتل رسیده بودند صبح امروز از حق قصاص گذشتند و به رهایی قاتلان رضایت دادند.

عتباتی بیان کرد: به فرمان خدا برای اصلاح و سازش میان برادران دینی و با تلاشی صورت گرفت توانستیم با بزرگ‌منشی خانواده دو مقتول، رضایت آنان را برای بخشش بگیریم و این سه نفر از زندان و چوبه دار رهایی پیدا کردند.

رییس کل دادگستری استان در پایان گفت: این بخشش‌ها بسیار ارزنده است که در حال تبدیل به یک فرهنگ است و امیدواریم خانواده‌ها و ریش‌سفیدان برای بخشش‌گیری از خانواده‌های مقتولان پادرمیانی و کوشش کنند.

پس از ساعت‌ها تلاش بی وقفه و نفس‌گیر و معتمدان و فعالان اجتماعی و رسانه‌ای ارومیه، اولیای دم، ۳ محکوم به قصاص را در زیر چوبه دار بخشیدند.

با گذشت اولیای دم؛ ٣ تن از قدیمی‌ترین زندانیان زندان مرکزی ارومیه  بعد از ۳۴ سال به آغوش خانواده‌‌هایشان باز خواهند گشت.

 ۳۴ سال قبل ۲ نفر در منطقه ترگور ارومیه به قتل رسیده و این ۳ محکوم با قسامه بستگان مقتولین به قصاص نفس محکوم شده و پس از تایید این رای در دیوان عالی کشور، سحرگاه امروز چهارشنبه ۲۵ اسفند برای اجرای حکم به پای چوبه دار برده شدند، اما با حضور جمع زیادی از مردم ارومیه در جلوی درب زندان و تلاش‌های معتمدین، رسانه‌های محلی، مسئولان ذیربط و فعالین اجتماعی سرانجام در محل اجرای حکم، اولیای دم از حق قصاص گذشته و هر سه محکوم را مورد عفو و گذشت قرار دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست