اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی گفت: رویدادهای شتاب در آذربایجان غربی با جدیت پیگیری و حمایت می‌شوند.

سهراب عبداله‌زاده امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت ثبت نام ورودی های جدید دانشجو اظهار کرد: رویدادهای شتاب به دنبال شناسایی ایده هایی است که قابلیت تجاری‌سازی داشته باشند و بر همین اساس شرایطی را به‌وجود می آورد که افراد دارای ذهن خلاق در کنار افراد باتجربه و کارآفرین قرار بگیرند.

وی افزود: ماحصل برگزاری رویداد شتاب شناسایی ایده‌های جدید و حمایت از فرهنگ کارآفرینی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هدف از برگزاری استارتاپ را کشف ایده‌های نو و حمایت از دانشجویان بیان و اضافه کرد: امسال شش رویداد استارتاپی در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون سه مورد برگزار شده است و سه مورد دیگر تا پایان سال برگزار می‌شود.

وی اذعان کرد: در حالی که سال‌های گذشته حتی یک دوره برگزار نشد ولی امسال ٢٧ دوره کوتاه‌مدت در دستور کار قرار گرفته است و رویدادهای شتابی به شدت در حال گسترش هستند.

راه‌اندازی خانه خلاق در آذربایجان غربی

عبداله‌زاده همچنین از راه‌اندازی خانه خلاق خبر داد و تصریح کرد: خانه خلاق در دو مرکز تکاب و مرکز مدیریت صنعتی راه‌اندازی می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه خانه خلاق در استان در صورت تکمیل و تسریع فرایند تا پایان سال دایر می‌شوند، خاطرنشان کرد: خانه خلاق و نوآوری زمینه را برای شناسایی و توانمندسازی ایده‌ها در استان فراهم می‌کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ادامه داد: در برنامه توسعه ششم تصمیم بر این شد که ۳۰ درصد آموزش را به سمت مهارت هدایت کنیم، اما متاسفانه به دلایل مختلف تنها ۱۲ درصد این هدف محقق شد.

عبداله‌زاده با اشاره به رسالت مهارت‌محوری دانشگاه جامع علمی کاربردی، گفت: این دانشگاه به عنوان یکی از ارکان توسعه آموزش‌های مهارتی در استان مشغول است و با توجه به نقش مهارت‌آموزی و توسعه مهارت‌ها به جوانان و لزوم اشتغال بهتر آن ها لازم است، دانشگاه این نقش کلیدی را به بهترین نحو اجرا کند که خوشبختانه این رسالت در دانشگاه علمی کاربردی به جدیت دنبال می‌شود.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان با اشاره به نظام آموزش مهارتی، اظهار کرد: با اجرای نظام آموزشی مهارتی، دانشجویان با تجربه‎تر فارغ‎التحصیل شده و در حوزه اشتغال‎زایی بهتر عمل می‎کنند.

سیاست دانشگاه در حوزه آموزش توسعه هدفمند است

وی گفت: سیاست دانشگاه در حوزه آموزش توسعه هدفمند است، براین اساس مجوز تاسیس مرکز جدید علمی کاربردی صادر نمی‌شود.

به گفته رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، پذیرش دانشجو در سال تحصیلی گذشته یک هزار و ۳۱۰ دانشجو بود که امسال ۲۸ درصد رشد داشت این درحالیست که متوسط رشد پذیرش دانشجو در کشور ۲۴ درصد بود.

به گفته وی، از سال ۱۳۷۴ تاکنون ۴۵ هزار و ۸۴۰ نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند، اینکه چند درصد آنها وارد بازار کار شدند در دست بررسی است.

عبداله‌زاده تعداد دانشجویان در حال تحصیل دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی را چهار هزار و ۴۹ نفر اعلام کرد و افزود: حدود یک هزار مدرس کددار در مراکز آموزش عالی سطح استان تدریس می‌کنند.

ثبت ۴۴۶ تقاضا در سامانه جذب کد مدرسی

معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی هم در این نشست گفت: از نیمه دوم مردادماه نیازسنجی انجام گرفت که ۴۴۶ تقاضا در سامانه جذب کد مدرسی، درخواست ثبت شد که در مرحله بررسی برای اعلام مصاحبه و صدور کدمدرسی ۴٠ نفر در ۴ گروه تا پایان سال به سرانجام می‌رسد.

جواد صدقی افزود: دوره های توانمندسازی مدرسان نیز برای ارتقا عملکرد کیفی مدرسان برگزار می‌شود.

وی در خصوص پذیرش تکمیل ظرفیت اظهار کرد: ثبت‌نام دوره کارشناسی از چهارم تا چهاردهم و کاردانی از هفتم تا هفدهم دی ماه در چهار حوزه مدیریت و خدمات اجتماعی، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی با ١٣۴ کد رشته و ظرفیت ۹ هزار و ۶۰۰ نفر برای ١۵ مرکز موجود استان با ۶٠ درصد کاردانی و ۴٠ درصد کارشناسی انجام‌ می‌گیرد.

وی اضافه کرد: چهار هزار و ۴۹ نفر در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در حال تحصیل هستند.

معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ادامه داد: جذب دانشجویان در دوره‌های جدید فرصت خوبی برای عموم علاقمندان و خود مجموعه است.

به دنبال ارتقای شاخص و کیفیت هستیم

رییس مرکز علمی کاربردی مدیریت صنعتی ارومیه نیز در این نشست گفت: به دنبال ارتقای شاخص و کیفیت هستیم و هم اکنون در این دانشگاه ۴۹۴ دانشجو در حال تحصیل هستند.

مهدی عبدی‌پور با بیان اینکه از این تعداد ۱۵۶ نفر خانم و بقیه مردان هستند، ادامه داد: امسال ۲۵۶ دانشجو در مهرماه در این مرکز جذب و پذیرش شدند.

وی افزود: این مرکز برای بهمن ماه در ۱۰ کد رشته شامل دانشجو پذیرش می‌شود.

رییس مرکز علمی کاربردی مدیریت صنعتی ارومیه، ارائه مدرک رسمی از وزارت علوم، بهره‌مندی از وام صندوق رفاه دانشجویی، نرخ پایین شهریه به نسبت دیگر دانشگاه‌ها، امکان آموزش مجازی، تشکیل کلاس‌ها در ساعات غیراداری و مدرک تحصیلی مورد تأیید وزارت علوم تحقیقات و فناوری را ازجمله مزایای تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی عنوان کرد.

در ادامه این نشست رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان غربی به پرسش‌های خبرنگاران در زمینه نحوه جذب دانشجو و رشته‌های موجود در این دانشگاه پاسخ داد.

۱۵ مرکز در استان در زمینه پذیرش دانشجو زیر نظر این دانشگاه فعالیت دارند. این دانشگاه برای بهمن ماه امسال ۱۳۴ کد رشته با ظرفیت ۹ هزار و ۶۰۰ نفر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست