اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دبیر ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی آذربایجان‌غربی گفت: ۸۰ تخلف انتخاباتی در بخش تبلیغات زودهنگام توسط نامزدهای انتخابات و هواداران آن‌ها به این معاونت گزارش شده و توسط مسوولان مورد رسیدگی قرار گرفته‌است.

مرتضی حاتمی در این خصوص افزود: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، تذکرهای لازم را به کاندیداها داده است و در صورت تکرار مساله، پرونده متخلفان به برای رسیدگی به دادگاه ارسال می‌شود.

او اظهار داشت: با توجه به اهمیت اقدامات پیشگیرانه در خصوص تخلفات انتخاباتی، ٣٩ شعبه مقابله با جرائم انتخاباتی در این استان فعال است تا تخلفات با سرعت و دقت بیشتری رسیدگی شود. این شعبه‌ها با رعایت اصل قانون انتخابات، با تخلفات احتمالی برخورد خواهند کرد.

حاتمی با اشاره به مصادیق تخلف‌های انتخاباتی، بیان کرد: برای تبلیغ کاندیداها زمان‌هایی تعیین شده که اگر زودتر از این زمان تبلیغاتی توسط خود نامزدها یا حامیان آنان صورت گیرد، به عنوان تخلف با این عوامل برخورد می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دبیر ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی آذربایجان‌غربی گفت: استفاده از امکانات دولتی به نفع کاندیدها از دیگر عوامل تخلف‌هایی است که با آن برخورد قانونی می‌شود.

او تاکید کرد: حاشیه پراکنی و امیدآفرینی واهی در اذهان عمومی، راه‌اندازی کارناوال تبلیغاتی، چسباندن عکس‌های تبلیغاتی بر روی تابلوهای راهنما، چاپ عکس بزرگ و غیرمعقول کاندیدها، دروغ‌پردازی و جوسازی از دیگر مسائلی است که به عنوان تخلف انتخاباتی شمرده می‌شود.

حاتمی ادامه داد: با توجه به قرارگرفتن در آستانه انتخابات، سامانه الکترونیکی سجام (سامانه جامع اطلاعات مردمی) به نشانه اینترنتی  sajam.scpd.ir فعال است و دادگستری این استان آماده دریافت گزارش‌های مردمی در رابطه با تخلف‌های انتخاباتی است.

دبیر ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی آذربایجان‌غربی به ایرنا گفت: برای فعالیت در این سامانه باید ابتدا به عضویت آن درآمد و پس از طی مراحل گزینش و ساماندهی هسته‌های مردمی در قالب هسته‌های تخصصی و عادی می توان اخبار مربوط به آسیب های اجتماعی را گزارش کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست