اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: زمینه افزایش عرضه آنتی بیوتیک ورفع کمبود آن به خوبی در استان فراهم شده است.

لعیا صدیق راد در این زمینه افزود: البته باید توجه داشت که آنتی بیوتیک طیف وسیعی از داروها را شامل می‌شود و تنها در حوزه آنتی بیوتیک‌های تزریقی و شربت با کمبود مواجه بودیم.

وی اضافه کرد: در هفته‌ها و ماه‌های اخیر هیچ گونه کمبودی در خصوص قرص و کپسول‌های آنتی بیوتیک در آذربایجان غربی وجود نداشته و فقط شربت‌های آنتی بیوتیک که بیشتر به بیماران زیر ۱۰ سال تجویز می‌شود در کنار آنتی بیوتیک‌های تزریقی دچار کمبود شده بود.

صدیق راد ادامه داد: در حدود ۱۰ روز گذشته توزیع منظم آنتی بیوتیک شروع شده و به صورت یک روز در میان سهمیه آنتی بیوتیک در اختیار داروخانه‌ها قرار می‌گیرد؛ البته باید توجه داشت که کمبود حاد برطرف شده است.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اظهار کرد: البته در کنار افزایش روند عرضه آنتی بیوتیک، موج شدید آنفلوانزا و بیماری‌های تنفسی هم کاهش یافته و همین امر موجب کاهش تقاضا در این خصوص نیز شده است.

صدیق راد گفت: شهروندان مطمئن باشند که در این خصوص مشکل حادی وجود ندارد ولی باید در روند مصرف آنتی بیوتیک هم شهروندان توجه ویژه داشته باشند که با تجویز پزشک بوده و به صورت خودسر اقدام به خرید یا مصرف دارو نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست