اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: امسال در مجموع یک هزار و ۳۲۳ میلیون متر مکعب آب از سدهای استان برای احیای دریاچه ارومیه رهاسازی شد.

اتابک جعفری با بیان اینکه ذخایر آب در پشت سدهای استان یک هزار و ۱۲۰ میلیون متر مکعب است، اظهار داشت: امسال در مجموع یک هزار و ۳۲۳ میلیون متر مکعب آب از سدهای استان برای احیای دریاچه ارومیه، ۲۴۸ میلیون متر مکعب برای تأمین آب شرب و ۵۰۶ میلیون متر مکعب برای بخش کشاورزی رها‌سازی شده است.

او متوسط بارندگی در آذربایجان‌غربی از ابتدای سال آبی ۹۹ و ۹۸ حدود  ۱٫۴۰۱  میلی متر  دانست و افزود: این میزان نسبت به سال آبی گذشته ۲۷ درصد کاهش و نسبت به متوسط دراز مدت ۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی تصریح کرد: همچنین متوسط بارش حوضه دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی حدود ۲٫۳۷۷ میلی متر بوده که نسبت به سال گذشته ۳٫۲۷ درصد کاهش داشته است.

جعفری در خصوص متوسط بارش حوضه زاب نیز گفت: بارش ها در این حوضه حدود ۵٫۸۵۵ میلی متر بوده که کاهش ۸٫۲۱ درصدی نسبت به سال قبل و افزایش ۱٫۲۲ درصدی نسبت به متوسط دراز مدت نشان می‌دهد.

به گزارش کردپرس، بر اساس آخرین وضعیت دریاچه ارومیه تراز آن ۱۲۷۱٫۴۲ متر است و وسعت دریاچه نیز به ۲۹۱۰٫۶۹ کیلومتر مربع رسیده است.

حجم دریاچه در مرداد ماه امسال با کاهش نسبت به سال گذشته ۳٫۷۸ میلیارد متر مکعب است در حالی که سال گذشته در همین زمان ۴ میلیارد متر مکعب حجم دریاچه را تشکیل می داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست