اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : عصر روز گذشته جوانی ٣١ ساله در دریاچه سد حسنلو نقده غرق شد. در سردشت نیز عملیات جستجو برای دو جوان غرق شده در سد این شهرستان قرار است از فردا دوشنبه از سر گرفته می‌شود.

به گزارش کردپرس، مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی به کردپرس گفت: پس از اعلام غرق شدن جانی ٣١ ساله در سد حسنلو، نجاتگران پایگاه امداد و نجات حیدر آباد نقده و یک تیم از مرکز شعبه نقده برای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند.

امیر جعفرزاده بیان کرد: این فرد با هویت مشخص که بهمراه خانواده در حاشیه سد حسنلو حضور داشتند، اقدام به شنا کرده و دقایقی بعد از ورود به آب غرق می‌شود.

او افزود: مغروق سد حسنلو توسط سازمان آب منطقه ای آذربایجان غربی و با همکاری نجاتگران جمعیت هلال احمر نقده، نیروی انتظامی،اورژانس۱۱۵ و آتش نشانی شهرستان نقده، پس از ساعت ها جستجو پیدا شد.

عملیات جستجو جوانان غرق شده در سد سردشت فردا از سر گرفته می‌شود

به گزارش کردپرس، دوم تیرماه نیز دو جوان ساکن یکی از روستاهای شهرستان سردشت به علت ناآشنایی با فنون شنا در سد سردشت غرق شده‌اند و بعد از گذشت ۱۰ روز جستجوی غواصان تاکنون موفق به یافتن اجساد نشده‌اند.

امروز جلسه‌ای با حضور اعضای کمیته ستاد بحران شهرستان سردشت با ریاست خسروپور فرماندار سردشت تشکیل شد  ولقمان خسروپور فرماندار سردشت در این جلسه با تاکید بر اقدام همه جانبه و منسجم جهت جستجوی جسد دو جوان غرق شده در سد گفت: با مدیریت هلال احمر عملیات جستجو برای یافتن اجساد از فردا دوشنبه با حضور ۳ غواص ماهر آغاز و تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

او همچنین با تاکید بر آموزش و برگزاری کارگاه‌های نجات غریق بر تهیه و تامین امکانات و تجهیزات غواصی و نجات غریق که جزو ضروریات شهرستان است، تاکید کرد.

در این جلسه مصوب شد آب منطقه ای نسبت به نصب تابلوهای هشدار دهنده در اطراف سد اقدام و همچنین در اسرع وقت یک دست لباس غواصی با تجهیزات کامل را خریداری نماید.

افزایش غریق های منجر به فوت امسال در آب های آذربایجان غربی علیرغم  نصب تابلوهایی هشدار غرق شدگی در محدوده سدها و آبگیرها متاسفانه برخی افراد در سدها شنا می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست