اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی گفت: حجم آب دریاچه ارومیه در حال حاضر به حدود سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب رسیده که یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب بیشتر از سال گذشته است.

محمدمهدی شهریاری در حاشیه بازدید از دریاچه ارومیه و بر روی عرشه کشتی آرتمیا که پس از هفت سال در داخل نگین آبی آذربایجان شناور شده است، گفت: با توجه به بارش‌های مناسب، دریاچه ارومیه ۵۹ سانتی متر افزایش ارتفاع دارد.

وی با تاکید بر اینکه دولت سه هزارمیلیارد تومان برای احیا دریاچه ارومیه هزینه کرده، ادامه داد: ۲۹ مصوبه برای احیای دریاچه ارومیه مصوب شده است و در سایه لایروبی مسیر رودخانه ها امروز دریاچه ارومیه در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد.

وی اضافه کرد: بزرگترین طرح ستاد احیا، انتقال آب از سد «کانی سیب» به دریاچه ارومیه بوده که تاکنون از ۳۵ کیلومتر تونل انتقال آن، حدود ۲۸ کیلومتر حفاری شده است و این تونل تا اواخر سال جاری به بهره برداری می رسد.

استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: تاکنون دولت یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در این طرح سرمایه گذاری کرده است تا حدود ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب از سد کانی سیب به دریاچه منتقل شود.

«شهریاری» گفت: ۲۵۰ میلیون مترمکعب پساب شهرهای ارومیه و تبریز نیز به دریاچه ارومیه وارد می شود و کارهای این طرح انتقال نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: خاکریز دریاچه ارومیه تبخیر آب را بالا برده و نیاز است در برخی از نقاط آن، پل های دیگر احداث شود تا تعادل چرخشی آب رعایت گردد.

او بیان کرد: با همکاری سازمان ها و ادارات ذیربط تدابیری برای جذب گردشگر و فراهم کردن زمینه حضور مسافران در کنار دریاچه سنجیده شده است.

دیروز شهریاری به همراه مدیران دستگاههای اجرای عضو ستاد احیای دریاچه ارومیه از این نگین ایران بازدید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست