اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: همزمان با هفته کتاب ۲۲ کتاب در استان رونمایی می شود.

حجت الاسلام ناصر خدایاری پیش از ظهر شنبه در نشست بیست و نهمین دوره هفته کتاب در ارومیه اظهار کرد: به مناسبت بزرگداشت هفته کتاب رونمایی از ۲۲ کتاب در حوزه‌های مختلف در ۱۶ شهرستان رونمایی می‌شود.

وی از برگزاری ۵۰ عنوان برنامه هنری و فرهنگی همزمان با هفته کتاب در استان خبر داد و افزود: همایش نقد و بررسی رسوم اجدادی، برپایی نمایشگاه کتاب، رونمایی کتاب، مسابقه کتابخوانی در فضای مجازی، دل نوشته و موضوع کتاب در دوران کرونا، تجلیل از کتابخوانان، نشست کتاب و کتابخوانی، شاهنامه خوانی، برپایی نمایشگاه کتاب، مسابقه قصه گویی، تجلیل از ناشران کتاب و تجلیل از نویسندگان برتر از جمله برنامه‌های هفته کتاب در ۱۶ شهرستان استان است.

وی، همچنین نشست کتاب و کتابخوانی، برگزاری مسابقه کتاب و کتابخوانی، مسابقه قصه گویی، تجلیل از ناشران کتاب، برگزاری کارگاه ارزیابی کتاب‌های کودکان به صورت مجازی، اهدای کتاب در مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار و همچنین بازدید از کتابفروشی های فعال در آذربایجان غربی را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با تاکید بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، اظهارکرد: ناشران و کتابفروشان این استان هر ساله مورد توجه قرار می‌گیرند و کتاب‌هایی که در زمینه اقتصاد استان نوشته شود به طور جدی حمایت می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: طرح پاییزه کتاب۱۴۰۰ در استان اجرا می‌شود.

بابازاده افزود: طرح پاییزه کتاب۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در تمامی شهرستان های استان از ۲۹آبان لغایت ۳ آذر اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۸ کتاب فروشی در این طرح ثبت نام کرده اند، تصریح کرد: در این طرح تخفیف های ۲۰الی ۱۵ درصدی و یارانه ۶۰۰هزار تومانی برای هر خرید در نظر گرفته شده است.

بابازاده با اشاره به اینکه در طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ تعداد ۱۹ کتابفروشی ثبت نام و مشارکت کردند، خاطر نشان کرد: در این طرح بیش از ۶۷میلیون تومان کتاب به فروش رفت.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: در سال ۹۹ تعداد ۳۷۰ عنوان کتاب در استان به چاپ رسید که در شاخص های ارزیابی عملکرد سال ۹۹ حد نمره ۱۰۰ را اداره کل دریافت کرد.

وی خاطر نشان کرد: در ۶ماهه سال جاری نیز ۲۴۷عنوان کتاب در استان به چاپ رسیده که رشد خوبی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته خود دارد.

بابازاده در خصوص حمایت از توسعه کتاب و کتابخوانی در بین عشایر و روستاهای استان نیز یاد آور شد: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین عشایر و روستاهای استان از طرح های نو آور در این خصوص حمایت می شود.

بیست ونهمین دوره هفته کتاب در آذربایجان غربی از ۲۴ آبان تا اول آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست