اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان از پوشش ۷۰ درصدی طرح «کوچ» برای دانش آموزان استان آذربایجان غربی خبر داد و گفت: تا کنون قریب به ۴۳۰ هزار نفر از دانش آموزان استان تحت پوشش طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان) قرار گرفته اند.

«مهین منافی» در جلسه ویدئو کنفرانس مدیران کل آموزش و پرروش سراسر کشور با موضوع اجرای طرح کوچ اظهار داشت: طرح کاهش وزن و کنترل چاقی دانش‌آموزان در مدارس استان آذربایجان غربی اجرا می‌شود؛ این طرح برای همه‌ی دانش‌آموزان استان، در همه دوره‌های تحصیلی و در همه‌ی شهرستان‌ها و مناطق اجرا خواهد شد.

او با بیان اینکه استان آذربایجان غربی جزو پنج استان پیشرو در اجرای طرح کوچ می باشد؛ ادامه داد: غربالگری و تعیین شاخص توده‌ی بدنی، کاهش سه درصدی تعداد دانش‌آموزان چاق و بهبود وضعیت جسمانی دانش‌آموزان از اهداف اصلی اجرای طرح «کوچ» است.

منافی افزود: میزان شیوع اضافه وزن و چاقی در دانش آموزان در سن ۶ تا ١٧سال حدود ٢١ درصد برآورد شده و زنگ خطری را به وجود آورده است که اگر آن را جدی نگیریم هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم بسیاری بر جامعه تحمیل خواهد شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: در شرایط امروزی بیماری کرونا نیاز است برنامه‌ی جدی‌تر و مدونی در راستای اجرای طرح کوچ که یکی از ۲۵ بسته‌ تحولی وزارت آموزش و پرورش است، داشته باشیم که قطعا شرایط حاکم بر زندگی ما ایجاب می‌کند مربیان درس تربیت‌بدنی با سخت‌کوشی بیشتری در این زمینه کار کنند.

او ادامه داد: غربالگری و تعیین شاخص توده‌ی بدنی، جلب حمایت مدیران و معلمان، ایجاد تغییر رویه و رفتار، کاهش سه درصدی تعداد دانش‌آموزان چاق و بهبود وضعیت جسمانی دانش‌آموزان قدکوتاه از اهداف اصلی اجرای این طرح است.

منافی با بیان این‌که حتی در شرایط همه‌گیری بیماری کرونا آموزش و پرورش دانش‌آموزان تعطیل نمی‌شود، اظهار کرد: باید شرایط آموزش و پرورش را با شرایط کرونایی پیش ببریم، فعالیت‌های آموزشی و پرورشی را نمی‌توان تعطیل کرد، رسالت اصلی ما هم آموزش و هم تربیت است و همه باید برای ارتقای نظام سلامت جامعه تلاش کنیم.

گفتنی است؛ امسال حدود ۶۲۰ دانش آموز در مدارس استان آذربایجان غربی مشغول تحصیل می باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست