اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته هیچ اعتبار ملی برای هوشمند سازی مدارس استان تخصیص نیافته است.

ابراهیم محمدی افزود: اعتبارات تخصیص یافته برای هوشمند سازی مدارس در سال ۹۷ به دو بخش ملی و استانی تقسیم می شود که متاسفانه در خصوص اعتبارات ملی هیچ اعتباری تخصیص نیافته ولی در خصوص اعتبارات استانی ۲۴میلیارد و ۶۴میلیون تومان اعتبار به این حوزه اختصاص یافته است.

محمدی با اشاره به اینکه ۴هزار و ۸۰۰ مدرسه با ۲۱هزار و ۸۶۹ کلاس درس در کل استان دایر هستند تصریح کرد: از این تعداد کلاس درس تعداد ۷ هزار و ۶۸۵ کلاس که ۳۵ درصد از کل کلاس های درس استان را شامل می شود هوشمند سازی شده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در خصوص تعداد کلاس های هوشمند فیزیکی در شهر ارومیه نیز خاطر نشان کرد: در شهر ارومیه و نواحی انزل و صومای برادوست در کل ۵ هزار و ۸۲۹ کلاس درس فعال است که از این تعداد ۲هزار و ۲۷۲ کلاس درس هوشمند سازی شده اند که ۳۸٫۹۸درصد کلاس های درس ارومیه را شامل می شود.

محمدی اظهار کرد: کلاس درس هوشمند به  کلاسی گفته می شود که با استفاده از نرم افزار ها و سخت افزار های نوین کمک آموزشی ؛امکانات گسترده آموزشی در قالب فناوری های نوین در اختیار معلمان قرار می دهد.

وی در خصوص اهداف هوشمند سازی مدارس نیز یاد آور شد: این فناوری ها به جذابیت بیشتر کلاس های درس کمک شایانی کرده، آموزش را امری دلپذیر برای دانش آ موزان بدل ساخته  و همچنین این سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری امکانات گسترده ای را دراختیار معلمان قرار می دهد تا فرایند تفهیم  و آموزش دروس را با سهولت بیشتری انجام دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی شاخص تجهیز  تعداد کلاس به حداقل امکانات رایانه ای را ابزاری مناسب جهت اندازه گیری بهره مندی دانش آموزان کشور از مزایای کلاس های هوشمند دانست و گفت:  در طی سالیان اخیر و با هوشمند سازی مدارس اقدامات اساسی درجهت تجهیز مدارس استان به امکانات نوین آموزشی انجام شده ولی با این وجود برای رسیدن به متوسط کشوری و دستیابی به جایگاه مناسب و همچنین تجهیز بیشتر مدارس روستایی نیازمند اعتبارت مالی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست