اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۳۳ درصد از جمعیت استان در مناطق روستایی ساکن هستند.

 آیدین رحمانی در آئین تجلیل از خیرین حوزه توسعه روستایی کشور و استان که به صورت ویدئو کنفرانس با معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، افزود: مهاجرت روستاییان به شهرها و ایجاد پدیده حاشیه نشینی از مهمترین مشکلات به شمار می‌رود افزود: در هشت سال اخیر بیش از ۶۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و عمران مناطق روستایی به دهیاری‌های استان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به آغاز فعالیت مجمع خیرین توسعه روستایی از سال ۹۸ افزود: فعالیت خیرین توسعه روستایی در محورهای توسعه اماکن آموزشی و ورزشی، بهداشتی، عمران و راه سازی، کشاورزی و آبخیزداری، محیط زیست و عشایر، توسعه اماکن مذهبی و مساجد، اشتغال و سرمایه گذاری نمود پیدا کرده است.

رحمانی با اشاره به مسائل و مشکلات روستاییان و مهاجرت برخی از آنان به شهرها و ایجاد پدیده حاشیه نشینی، ادامه داد: بدون شک فعالیت‌های توسعه‌ای دولت در مناطق روستایی و مشارکت و همراهی خیرین و افراد نیکوکار در توسعه مناطق روستایی موجب ایجاد شرایط لازم برای تحکیم زندگی روستاها و مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: ۳۳ درصد از جمعیت استان آذربایجان غربی در مناطق روستایی ساکن هستند و این مسئله اهمیت فعالیت دولت برای توسعه مناطق روستایی را بیشتر کرده است.

وی مقاوم سازی ۳۴ هزار واحد روستایی، اجرای ۳۰۵ طرح هادی، احداث ۹۰ خانه بهداشت روستایی و ۲۷ مرکز جامعه سلامت در مناطق شهری و روستایی ، گاز رسانی به ۹۲۴ روستای استان و اتمام برق رسانی به تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار روستایی را از جمله اقدامات دولت تدبیر و امید در توسعه مناطق روستای در آذربایجان غربی عنوان کرد.

در این آئین که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی و به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد از ۱۴ خیر فعال در حوزه توسعه روستایی استان تجلیل شد.

این افراد خیر در حوزه روستایی در بخش‌های مختلف اعم از آموزشی، بهداشتی، صنعتی، کشاورزی و محرومیت زدایی در مناطق مختلف روستایی استان آذربایجان غربی فعال هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست