اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰ گونه پرنده در این استان شناسایی شده که نزدیک به ۷۰ درصد از آنها پرندگان مهاجر هستند.

وبینار روز جهانی پرندگان مهاجر به همت باشگاه پرنده نگری ایرانیان و همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی و آکادمی فلات ، ساعت ۱۸ امروز شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ برگزار می شود.

دبیری این نشست را صیاد شیخی ئیلانلو برعهده دارد و امید یوسفی ، ابراهیم شکوهی و عباس عاشوری به عنوان کارشناسان حوزه حیات وحش در این نشست به سخنرانی خواهند پرداخت.

در همین راستا امید یوسفی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت ویژه زیستگاه های این استان برای حضور پرندگان مهاجر گفت: ۶۰ زیستگاه آبی در این استان وجود دارد که هر ساله هزاران پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی  در فصل مهاجرت به این زیستگاه ها وارد می شوند . 

او افزود : تاکنون بیش از ۳۰۰ گونه پرنده در این استان شناسایی شده که نزدیک به ۷۰ درصد از آنها پرندگان مهاجر هستند و بیش از ۲۰۰ گونه از این پرندگان در رده پرندگان آبزی و کنار آبزی قرار می گیرند.

یوسفی بیان کرد:  اهمیت و نقش تالاب های شمال غرب کشور در حفاظت از پرندگان مهاجر موضوعی است که در این وبینار مورد بررسی قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست