اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  مدیر امور آب و فاضلاب ارومیه از شناسایی ۴٠٨۵ فقره انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب طی سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

سعید کامیاب فر با بیان اینکه ساماندهی انشعابات غیرمجاز، براساس برنامه ‌ریزی منسجم در حال انجام است، اظهار کرد: ازاین تعداد انشعاب غیر مجاز، ۲۹۸۰ فقره انشعاب پس از طی مراحل قانونی، به انشعاب مجاز تبدیل شدند.

او حجم آب مصرفی شناسایی شده از این تعداد انشعاب غیر مجاز را یک میلیون و ۸۹۶ هزار مترمکعب و حجم فاضلاب غیر مجاز را  ٣٨٠ هزار و ۷۵۰ متر مکعب عنوان کرد و گفت: براساس قانون، هزینه آب بهای مصرفی و دفع فاضلاب مربوطه از این انشعابات اخذ شده است.

 کامیاب فر با اشاره به اینکه بیشترین انشعابات غیرمجاز در مناطق حاشیه‌نشین شهر قرار دارد و ساکنان این مناطق به ‌صورت ثبت نشده و غیرمجاز از آب استفاده می‌کنند، افزود: وجود انشعاب‌های غیرمجاز موجب افزایش هزینه‌های جاری شده و ارائه خدمات مطلوب به مردم را با مشکلاتی مواجه می کند.

مدیر امور آب و فاضلاب ارومیه با بیان اینکه استفاده غیرمجاز از شبکه آب، بر اساس ماده ۶۶۰  قانون مجازات اسلامی جرم بوده و مشمول جریمه است، تصریح‌کرد: کسانی که از طریق انشعابات غیرمجاز به شبکه وصل می‌شوند، علاوه بر نپرداختن هزینه خدمات خود و با تجاوز به حقوق دیگر مشترکان، موجب وارد شدن خسارت به شبکه آبرسانی نیز می شوند به همین خاطر موضوع شناسایی انشعابات غیرمجاز با حساسیت ویژه دنبال می‌شود.

 کامیاب فر، انشعابات غیرمجاز را به عنوان مهم‌ترین عامل هدر رفت آب عنوان و تاکیدکرد: ایجاد عدم تعادل فشار در شبکه توزیع آب، استفاده بیش از حد استاندارد یا حد نیاز از آب به علت عدم اندازه گیری و عدم پرداخت آب‌بها، تشدید نشت از این انشعابات به علت استفاده از اتصالات و لوله های غیراستاندارد و نصب غیراصولی آن، از جمله مشکلاتی است که انشعابات غیرمجاز به وجود می‌آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست