اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس‌دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان آذربایجان غربی گفت: در برگزاری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان ۱۲ هزار ناظر فعال و ۱۰ هزار ناظر ذخیره هم مشارکت دارند.

حجت الاسلام سید ابوالقاسم موسوی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه، اظهار کرد:  ۱۹ مردادماه، پیش ثبت‌نام انتخابات توسط نامزدها به مدت یک هفته انجام خواهد شد و یکی از وظایف مهم دفاتر شورای نگهبان، آموزش ناظران انتخابات است؛ لذا شبکه نظارت استان افراد آموزش‌دیده هستند.

او افزود: شورای نگهبان یک نهاد حزبی، جناحی و سیاسی نیست؛ بلکه حافظ آرا مردم در انتخابات مختلف است و بررسی صلاحیت نامزدها بادقت انجام خواهد شد تا حقی از نامزدهای انتخاباتی در استان ضایع نشود.

رئیس‌ دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان آذربایجان غربی  تاکید کرد: شبکه نظارت بر انتخابات در کشور کاملاً مردمی است و افراد مورد اعتماد انتخاب، جذب و به‌ عنوان عضو رسمی شبکه نظارت ثبت می‌شود.

او با بیان اینکه بیش از ۲۰ اصل قانونی اساسی به جایگاه، وظایف و اهمیت شورای نگهبان پرداخته است، گفت: بررسی مصوبات مجلس شورای اسلامی از نظر نبود مغایرت با احکام و قانون اساسی، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات سه وظیفه مهم این نهاد است.

حجت السلام موسوی اظهار کرد: از ماه‌های قبل با شروع روند اجرایی انتخابات هماهنگی بین دفاتر نظارت شورای نگهبان و عوامل اجرایی برای نظارت بر روند انتخابات انجام و تمهیدات لازم صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست