اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس شورای اسلامی شهرستان ارومیه با بیان اینکه وضعیت برخی محلات برازنده شهر ارومیه نیست، گفت: پروسه الحاق روستاها با شهر نباید موجب آوارگی مردم در ادارات مختلف شود.

صادق توکلی مهر در نشست شورای اسلامی شهرستان ارومیه که با دعوت از مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ارومیه برگزار شد اظهار کرد: اگر در برخی از استانها روستاها صرفا سکونتگاه‌هایی برای مردم باشند در ارومیه با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های بی بدیلشان پایه و ستون چرخه اقتصادی استان شده اند فلذا می‌بایست توجه ویژه ای به ارائه خدمات بدان ها شود.

او در این جلسه که با موضوع بررسی طرح هادی روستاها و مشکلات ساکنین روستاهای شهرستان برگزار شده بود، افزود: توسعه استان بر پایه کشاورزی و دامداری اتفاق افتاده و این دو مقوله چرخه اقتصادی استان را به تحرک واداشته است و اگر بتوانیم در حوزه گردشگری نیز روستاها را ساماندهی کنیم می توانیم اقدامات موثری در حوزه اقتصاد محلی انجام دهیم.

رییس شورای اسلامی شهرستان ارومیه گفت: توسعه خدمات رسانی در روستاها، بخش ها و شهرهای کوچک این امیدواری را در بین مردم جهت پیشگیری از مهاجرت به مرکز استان به وجود می آورد و از مشکلاتی که شهرها را گریبانگیر خواهد کرد، جلوگیری می کند.

توکلی مهر با بیان اینکه مهاجرت در تمامی کشورها یک آسیب است، یادآور شد: در کشورهای توسعه یافته، آباد نگه داشتن روستاها و حفظ منابع کشاورزی و آبی جز اولویت هایشان است.

او با اشاره به بحران آب در روستاهای شهرستان تأکید کرد: کمبود آب مدیریت همه جانبه را می طلبد و حمایت از تکنولوژی های نوین در حفظ منابع آبی باید در قالب شیوه های نوین آبیاری به طور کامل عملیاتی شود.

توکلی مهر حوزه راه را نیز جزء دیگر مشکلات مناطق روستایی و بخش های شهرستان ارومیه برشمرد و عنوان کرد: در استان ما وضعیت نابسامان محورهای مواصلاتی بیداد می کند و این وضعیت به قدری وخیم است که روزانه شاهد سوانح رانندگی در این محور ها هستیم و مردم و رسانه‌ها همواره از وضعیت فعلی شاکی و گلایه‌ مند هستند که گلایه به حقی است.

به گفته رییس شورای اسلامی شهرستان ارومیه روستائیان در این شهرستان همچنین با مشکلات عدیده ای در راستای طرح های هادی روستایی روبرو هستند و طرح های هادی با توسعه فعلی روستاها هماهنگ و متوازن نبوده است.

او خواستار تحفیف در جرایم سالهای گذشته و تشدید در جرایم سالهای آینده برای ساخت و سازهای جدید شد و اظهار کرد: شرکت های خدمات رسان باید تسهیلگرانه تر نسبت به حل مشکلات ساکنان روستاها اقدام کنند چرا که راضی نگه داشتن مردم موجب رضایت نسبت به حاکمیت شده و این امر سبب داشتن امید به آینده کشور و حفظ اتحاد و همبستگی اجتماعی است.

توکلی مهر خواستار توجه به امر مهم گازرسانی به روستاهای نزدیک شهر از جمله روستاهای نوشان شد و رسیدگی به این موضوع را مورد تأکید قرار داد.

او یکی از مسائلی که هم اکنون مردم با آن گریبانگیر هستند را محدوده های شهری و روستایی عنوان کرد و یادآور شد: هم اکنون محدوده هایی هستند که نه شهر هستند و نه روستا و باید به فکر چاره ای برای ساکنان این مناطق بود و در این راستا باید محدوده دقیق شهر و روستاها مشخص شود اگر امروز به فکر ساماندهی و ایجاد زیر ساخت در روستاهایی مانند ولنده نباشیم فردا روز که آن روستا نیز در اثر گسترش شهر وارد محدوده شهری شود مشکلات بی شماری را برای ساکنان آن و مدیریت شهری ایجاد خواهد کرد و شاهد پدیده بازتولید مناطق محروم خواهیم بود.

توکلی مهر همچنین اشاره ای نیز به روستاهای الحاق شده به محدوده شهری داشت و تأکید کرد: کمیته های انتقال یکساله برای بادکی و ریحان‌آباد تشکیل گردند تا روند الحاقشان به شهر و مسائل اداری و مشکلات شهروندان در این کمیته ها طرح و حل شوند.

او یکی از مزیت های روستاهای شهرستان را رشد جمعیتی آنها عنوان کرد و افزود: رشد جمعیتی روستاها خوشبختانه به شیوه ای است که نیاز به الحاق زمین های جدید به محدوده قانونی روستاها را ضروری می کند.

توکلی مهر استقرار آمبولانس در تمامی بخشها و روستاهای بزرگ را امری ضروری دانسته و یادآور شد: سیاست های دولت مردمی و انقلابی در راستای رفاه و آسایش مردم بوده و باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست