اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی از صادرات ماهیانه ۴۰۰ تن انواع محصولات لبنی این شرکت به کردستان عراق خبر داد.

سید فضل اله قریشی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ظرفیت خریداری روزانه این شرکت ۶۰۰ تن شیر خام است گفت:هم اکنون این شرکت روزانه  ۴۵۰ تن شیر خام از دامداران استان خریداری می‌کند.

قریشی افزود: همچنین این شرکت روزانه اقدام به فرآوری و تولید روزانه ۱۵۰ تن انواع محصولات لبنی می کند.

وی عمده محصولات تولیدی این شرکت را ماست،دوغ، پنیر عنوان کرد و گفت:با توجه به اینکه استان از نظر تولید محصولات کشاورزی غنی است شرکت پگاه ارومیه برای اولین بار در کشور  اقدام به تولید آبمیوه کرده است.

مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه ارومیه با بیان اینکه بیشترین تولیدات این شرکت به اقلیم کردستان عراق صادر می شود گفت: ماهیانه  ۴۰۰ تن از محصولات تولیدی این شرکت به کردستان عراق صادر می شود که ۹۰ درصد صادرات محصولات پگاه به کردستان عراق توسط پگاه ارومیه صورت می‌گیرد.

وی همچنین از راه اندازی ۳ خط تولید جدید در این شرکت خبر داد و گفت: خط تولید شیر خشک،کره و پنیر پیتزا ۳ خط تولید جدید این کارخانه است که تا ۵ ماه آینده به مدار تولید وارد خواهند شد.

قریشی ادامه داد: با افتتاح خطوط جدید میزان تولید دوبرابر خواهد شد و دغدغه مسئولین که عدم فروش شیر خام دامداران است رفع خواهد شد.

او در مورد میزان سرمایه گذاری در راستای افتتاح خطوط تولید جدید شرکت نیز بیان داشت: خط تولید شیر خشک با سرمایه گذاری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در آستانه بهره برداری و فعالیت است. همچنین خط تولید کره با ۵ میلیارد تومان و خط تولید پنیر هم با سرمایه گذاری یک میلیارد تومانی به بهره برداری می‌رسند.

وی با اشاره به فعالیت بالغ بر ۶۰۰ نیروی کار در شرکت شیر پگاه آذربایجان‌غربی، خاطرنشان کرد: این تعداد نیروی کار از خطوط تولید تا توزیع را شامل می‌شوند و به عنوان سرمایه‌های اصلی شرکت پگاه به شمار می‌آیند.

مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه، با تاکید بر اشتغال حدود ۶٠٠ نفر در دو بخش تولید و توزیع این شرکت اذعان کرد : با راه اندازی خطوط جدید با سرمایه گذاری ۵۶ میلیارد تومانی زمینه اشتغال مستقیم برای ٣٠ الی ۴٠ نفر  دیگر نیز فراهم می شود.

قریشی در رابطه با راه اندازی  خط تولید شیر خشک در این کارخانه گفت: با راه اندازی این خط تولید امکان دریافت ساعتی ۱۰ تن شیر و آب پنیر و تبدیل آن به پودر شیر خشک فراهم می شود.

وی افزود: با راه اندازی سه خط تولیدی جدید در شرکت  محصولات جدیدی شامل کره، پودر خامه، پودر بستنی و پودر آب پنیر، شیر خشک و پنیر پیتزا به سبد تولیدی محصولات این کارخانه افزوده خواهد شد.

فقط ۲۵ درصد واحدهای اقتصادی آذربایجان‌غربی تعطیل یا نیمه راکد است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های بالای معدنی استان، گفت: این استان می‌تواند به تنهایی هشت درصد نیاز جهانی در سنگ‌های تزئینی را تامین کند.

عبدالحمید سرتیپی اظهار کرد: آذربایجان غربی دارای سه میلیون تن ظرفیت استخراج سنگ‌های تزئینی است که در صورت بهره‌وری و فرآوری می‌تواند نقش بسزایی در توسعه اقتصادی کشور ایفا کند.

وی با اشاره به ظرفیت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تنی معادن آذربایجان‌غربی، بیان کرد: این میزان ظرفیت جدا از ظرفیت معدنی دریاچه ارومیه است.

سرتیپی از آغاز اکتشافات معدنی روی پوسته آذربایجان‌غربی خبرداد و اضافه کرد: این مطالعه از ماه آینده و در زمینی به مساحت ۱۵ هزار کیلومتر مربع و در ۶ لایه در قالب یک مگا طرح اجرا می‌شود؛  پس از اتمام این مطالعات، سرمایه گذاری روی معادن فلزی و غیر فلزی در کنار معادن سنگ‌های تزئینی و لاشه ساختمانی افزایش جهش چشم گیری خواهد داشت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۷۵ درصد واحدهای صنعتی و اقتصادی آذربایجان‌غربی فعال هستند، گفت: از ۲ هزار و ۵۰ واحد صنعتی استان، ۲۵ درصد راکد یا نیمه تعطیل هستند.

وی از معرفی ۵۹۶ واحد صنعتی به صورت سامانه‌ای جهت دریافت تسهیلات بانکی خبر داد و افزود: از این میزان فقط ۳۰ واحد موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

سرتیپی با بیان اینکه عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات به واحدهای اقتصادی کند بوده و قابل قبول نیست، اضافه کرد: از مصوبه یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی ارائه تسهیلات به واحدهای اقتصادی فقط ۲۰۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه سیاست دولت راه اندازی واحدهای تعطیل و نیمه راکد است، اظهار کرد:  در همین راستا نیز در سفر رییس جمهوری به آذربایجان‌غربی ۱۴ هزار میلیارد تومان برای اختصاص به معادن و واحدهای صنعتی تصویب شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی همچنین در رابطه با اقدامات نظارتی انجام‌شده پس از اجرای جراحی اقتصادی توسط دولت، بیان کرد: طی سه ماه گذشته ۴۶ هزار و ۷۰۰ مورد بازرسی از اصناف و بازار انجام شده که در کل منجر به تشکیل پرونده ۱۱۱ میلیارد تومانی تخلفات در حوزه گران فروشی و قاچاق شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست