اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

این عملیات نشان داد ایران از توان دفاعی و بازدارندگی بالایی درسطح منطقه برخوردار است و در رویارویی با دشمنان، کفه نظامی آن قوی تر و سنگین تر است.

آوای مرز : استاد دانشگاه‌های آذربایجان غربی و کارشناس مسائل سیاسی و نظامی با بیان اینکه عملیات وعده صادق، ترس از مقابله با اسراییل را برای نخستین بار در وسعتی بزرگ از دل ملت های جهان بیرون کرد، گفت: به سرانجام رسیدن این عملیات به علت هماهنگی میدان و دیپلماسی بود.

فخرعلی قلی زاده افزود: حتی بسیاری از سیاستمداران و صاحب‌نظران مورد تهاجم و هدف قرار دادن اسراییل را محال می دانستند درحالی که عملیات نظامی از عمق خاک ایران صورت گرفته و سد غیرقابل تصور بودن حمله به اسراییل را درهم شکست و این عملیات برای اسراییل سنگین تمام شد.

وی اظهارکرد: تا به حال اسراییل تار عنکبوتی به دور خود پیچیده بود که امکان و جرات نفوذ به خاک آنها وجود نداشت اما با عملیات وعده صادق، این اتفاق افتاد.

این استاد دانشگاه به استراتژی بازدارندگی ایران اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: این استراتژی از قبل وجود داشت اما در عمل وقتی «عملیات وعده صادق» اتفاق افتاد، رشد و ارتقای مضاعفی یافت و ثابت شد نظام اسلامی از توانمندی هایی برخوردار است و دشمنان که با عملیات روانی، موشک ها و پهپادهای ایرانی را کاغذی عنوان می کردند، واقعیت را دیدند.

قلی زاده اضافه کرد: این عملیات نشان داد ایران از توان دفاعی و بازدارندگی بالایی درسطح منطقه برخوردار است و در رویارویی با دشمنان، کفه نظامی آن قوی تر و سنگین تر است.

وی گفت: عملیات وعده صادق، جریان و محور مقاومت را که میوه جمهوری اسلامی است، تقویت کرده و جان تازه ای به آن داد و مقاومت و مردم فلسطین فهمیدند یک حامی به نام ایران در برابر اسراییل دارند.

وی افزود: «عملیات وعده صادق» ثابت کرد آمریکا، انگلیس، ناتو و اروپا با وجود ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی توان حمایت از این رژیم جعلی در مقابل ایران را ندارند و نتوانستند بازدارندگی لازم را داشته باشند.

کارشناس مسائل سیاسی و نظامی اضافه کرد: دفاع مشروع ایران اسلامی همچنین جای پای محکمی برای نظام اسلامی و جریان مقاومت برای اولین بار در سازمان ملل باز کرد و مجمعی که برای واکنش نشان دادن به عملیات ایران برعلیه اسراییل تشکیل شد، بدون صدور قطعنامه به کارخود پایان داد و این امر در عرصه دیپلماتیک یک پیروزی دیپلماسی محسوب می شود.

قلی زاده ادامه داد: همچنین عملیات وعده صادق، توانمندی نیروهای نظامی به ویژه سپاه پاسداران را به مردم نشان داده و روحیه مضاعفی به آنها داد و به نوعی همه تلاش دشمن برای تضعیف روحیه مردم را خنثی کرد.

این استاد دانشگاه گفت: این عملیات با طراحی هوشمندانه هم از نظر اطلاعاتی و هم نظامی و همچنین هماهنگی بین سیاسیون و به عبارتی بین میدان و دیپلماسی صورت گرفت.

قلی زاده افزود: دراین عملیات، دیپلماسی و میدان هرکدام به وظیفه خود عمل کردند.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب یکشنبه ۲۶ فروردین در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست