اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۴۰۸ هزارتن کالا از استان به خارج از کشور صادر شده است.

غلامرضا بابایی  با اشاره به هم مرزی استان با سه کشوری خارجی و دروازه ورود ایران به بازارهای اروپایی اظهار داشت: طی مدت زمان جاری از گمرکات استان ۴۰۸ هزار تن کالا به ارزش ۵۲۵ هزار دلار به خارج از کشور صادر شده که در از نظر ارزش کالاهای صادراتی ۴۵ درصد رشد داشته ایم.

وی با بیان اینکه همچنین در این مدت ۴۸۳ هزار تن کالا نیز به ارزش ۶۹۸ میلیون دلار از طریق بازارچه‌های مرزی استان صادر شده است عنوان کرد: این میزان نیز در مقایسه با مدت زمان مشابه از نظر وزن ۲۰ درصد و از نظر ارزش نیز ۱۴۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

بابایی از واردات ۷۰ هزار تن کالا طی سال جاری به ارزش ۴۴۵ میلیون دلار از طریق بازارچه‌های مرزی نیز خبر داد و افزود: این میزان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۲۵۸ درصد و از لحاظ ارزشی ۲۹۳ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی عنوان کرد: همچنین واردات انجام شده از گمرکات استان در ۸ ماهه نخست سال جاری ۳۳۳ هزار تن به ارزش ۴۴۵ میلیون دلار بود که از لحاظ وزنی ۴۶ درصد و از لحاظ ارزشی ۵۹ درصد افزایش داشته است.

بابایی خاطرنشان کرد: عمده کالاهای صادراتی از بازارچه‌ها و گمرکات استان شامل انواع روغن‌های سبک و فرآوره ها بجز بنزین، سیب تازه، هندوانه تازه، کنسانتره سیب، ماست، انواع مواد پلاستیکی، انواع کالاهای نساجی، انواع کف پوش، انواع تولیدات صنایع غذایی و … است…

آذربایجان غربی ۹۸۱ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان دارد و ۲۳ درصد از کل پایانه‌های مرزی کشور در این استان واقع شده است.

در این میان پایانه مرزی بازرگان از اهمیت بسزایی در توسعه اقتصادی منطقه و حمل و نقل بین‌المللی و افزایش مبادلات با کشور ترکیه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست