اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی بازارهای جهانی خریدار فرش تکاب بودند اما امروز شاهد رونق گذشته این هنرصنعت نیستیم، نباید همه مشکلات اقتصادی را به گردن تحریم بیندازیم بلکه بی تدبیری در اجرای امور هم دخیل بوده است.

حسن همتی در آیین رونمایی از سند ثبت جهانی نشان فرش دست‌باف افشار تکاب، با اشاره به اینکه سیاست های دولت به سمت تقویت صنعت فرش است افزود: توسعه بیمه قالیبافان و ارائه تسهیلات برای تولیدکنندگان فرش دستباف باید به صورت جدی پیگیری و اقدام شود.

او بیان کرد: در گذشته تسهیلاتی به افراد داده شده که در این صنعت هیچ نقشی نداشتند از این رو این رویه باید در حمایت از قالیبافان واقعی اصلاح شود.

ایرنا نوشت؛ همتی با تاکید بر سرمایه گذاری در بخش فرش دستباف تکاب  تاکید کرد: فرش افشار این شهر نباید به نام سایر شهرها شناخته و معرفی شود بلکه باید با حمایت از قالیبافان و تولیدکنندگان فرش در راستای رونق دوباره این صنعت گام های اساسی برداشته شود.

گفتنی است؛ در حوزه فرش دست بافت آذربایجان غربی ۲ برند با قدمت بیش از هزار سال وجود دارد که در سالیان گذشته فرش ریز ماهی خوی به ثبت جهانی رسیده بود و امسال نیز فرش افشار تکاب ثبت جهانی شد.

فرش دستباف تکاب به دلیل زیبایی، استحکام، دوام و کیفیت بالا و نقش منحصربفرد خود به فرش آهنین افشار معروف است و سالانه ۳۲ هزار مترمربع انواع فرش دستباف در طرح‌ها و نقشه‌های مختلف در این شهرستان تولید و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.
در حال حاضر از ٨ هزار بافنده تکابی تنها ٨۵٠ نفر بیمه شده اند و مشکل بیمه تأمین اجتماعی یکی از مشکلات و در خواست های اصلی بافندگان تکاب و استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست